Lidojot ar “airBaltic” no bagāžas pazūd nauda, pase, dators! “airBaltic” atbildību neuzņemas!

Vadimam pēc lidojuma ar “airBaltic” reisā no Amsterdamas uz Rīgu no bagāžā, nodotas somas pazūd soma ar dokumentiem, pasi un naudu, piezīmjdators un lādētājs.

Aviokompānija “airBaltic” savu atbildību noliedz un atsaucas uz bagāžas pārvadāšanas noteikumiem.

Vadims stāsta:

“Pirms izlidošanas es čemodānā ieliku somu, kurā bija klēpjdators ar lādētāju un telefona lādētājs, arī somu ar dokumentiem, tostarp darba dokumentiem, kā arī pasi un skaidru naudu. To visu es ieliku čemodānam pa vidu un apsedzu ar drēbju iepakojumiem. Pēc tam es mierīgi nodevu čemodānu bagāžā un devos uz lidmašīnas izlidošanas vietu!”

Pēc lidojuma atverot savu čemodānu Vadims bija šokētā:

“Kāds acīmredzami bija saimniekojis manās mantās – visas vērtīgas lietas bija pazudušas: soma ar dokumentiem, pasi un naudu, piezīmju dators, lādētājs datoram un telefonam. Tukšā piezīmjdatora soma bija palikusi čemodānā. Sāku domāt, kāpēc gan zaglim tā neiepatikās.”

Kad Vadims ar sūdzību vērsās “airBaltic” klientu apkalpošanas centrā, viņš saņēma formālu atbildi:

“Saskaņā ar “airBaltic” Pasažieru un bagāžas pārvadāšanas noteikumu 9.2.5. pantu, reģistrētajā bagāžā nedrīkst nodot dokumentus, elektroniskas ierīces vai naudu. Ja, neraugoties uz to, Jūs tomēr ievietojāt Jūsu minētās lietas reģistrētajā bagāžā, mēs diemžēl nevaram uzņemties atbildību par to nozaudēšanu.”

Pārlasot “airBaltic” noteikumus, Vadims secināja, ka tajos nav teikts, ka vērtīgos priekšmetus nedrīkstētu vai būtu aizliegts likt nododamajā bagāžā. Tajos gan teikts, ka par mantu nozaudēšanu vai bojāšanu lidojuma laikā lidsabiedrība nav atbildīga.

“Bagāžai tomēr tiek veikta viena no rūpīgākajām un pazemojošākajām pārbaudēm. Par tās pārvešanu pieprasa ne mazums naudas, apmēram 80 eiro. Tikai loģiski būtu, ja tās pārvešanā spēkā būtu visstingrākie drošības mēri. Realitātē gan jūsu mantas var mierīgi paskatīties, piemērīt, apmainīt vai paņemt sev. Un nevienam par to nekas nebūs. Neviens pat nepapūlēsies pārbaudīt jūsu sūdzību,” saka Vadims.

Vadims uzskata, ka “airBaltic” nebūtu grūti kaut vai vienkārši pārbaudīt konkrētās dienas novērošanas kameru ierakstus un paskatīties, vai kāds no darbiniekiem uz darbu atnācis bez datora, bet projām devies ar to. Vai atnāca bez somiņas, bet aizgāja ar tādu. Vadims nevēlas ticēt, ka nenotiek pilnīgi nekāda darbinieku pārbaude.

Leave a Comment