Mobilā interneta popularitāte un lietu interneta risinājumi noteikuši Latvijas Mobilā Telefona (LMT) apgrozījuma pieaugumu 2016. gadā par 6%, sasniedzot 190 miljonus eiro. LMT pieslēgumu skaits palielinājies līdz 1 210 000, kas ir par 78 tūkstošiem vairāk nekā gadu iepriekš.
LMT rentabilitāte (EBITDA*) palielinājusies par 6%, 2016. gadā sasniedzot 62,4 miljonus eiro jeb 32,9%. Savukārt tīrā peļņa ir 22,3 miljoni eiro, kas ir tādā pašā apjomā kā gadu iepriekš. Pērn saglabāts arī LMT investīciju apjoms sakaru infrastruktūrā – 28,4 miljoni eiro.
Pagājušajā gadā teju dubultojies datu patēriņš LMT tīklā, pieaugot par 45%. Pasaules līmenī Latvija ir līderos pēc mobilā interneta patēriņa, liecina vadošās telekomunikāciju pētniecības kompānijas Tefficient 2016. gadā apkopotie dati. Mums priekšā ir vēl tikai Somija. Esam apsteiguši tādas OECD valstis kā Zviedrija, Dienvidkoreja un ASV. No kaimiņiem Igaunija ir tikai desmitajā vietā un Lietuva vēl zemāk.
Kā viens no pirmajiem pasaulē LMT 4G mobilā interneta tīklā pērn ieviesa mājas viedtelevīziju. Tas veicinājis pozitīvas pārmaiņas televīzijas tirgū kopumā, taču LMT viedtelevīzijas pakalpojums joprojām ir unikāls tirgū. Vairs nav jāskatās tikai tas, ko piedāvā operators, jo LMT viedtelevīzijā tāpat kā viedtālrunī ir iespēja pašam izvēlēties sev interesējošo saturu.
Arvien lielāku popularitāti gūst mobilā televīzija LMT Straume, kas pieejama arī LMT viedtelevīzijā. 2016. gadā LMT Straumē bija vairāk nekā 500 tiešraižu un video sižetu, kuru skatījumu skaits pārsniedzis 3,1 miljonu. Kā inovatīva mediju platforma tā izpelnījusies arī Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes „Celmlauža balvu”.
LMT prezidents Juris Binde: „LMT turpinās inovatīvu pakalpojumu ieviešanu, kas ļaus Latvijai nostiprināt telekomunikāciju līdera pozīcijas un kļūt pat viedvalsti. LMT šī gada prioritāte ir sadarbībā ar klientiem un partneriem attīstīt jaunus lietu interneta risinājumus, sākot no viedās mājas līdz pat valsts inteliģentās infrastruktūras izveidei. Attīstoties tehnoloģijām un ienākot 5G, mobilais tīkls vairs nav tikai telefons un interneta pieslēgums datoram. Globālajā tirgū tā ir konkurences cīņa par to, kura valsts gudrāk un efektīvāk mācēs izmantot jauno tehnoloģiju priekšrocības.”
Avots: Lmt.lv