Vadošas Igaunijas enerģijas uzņēmums “Eesti Gaas” ir pasūtījis sašķidrinātās dabasgāzes kuģi-bunkerētāju, kura tvertnes ietilpība ir 6000 m3. Jaunais kuģis nodrošinās mobilu un efektīvu sašķidrinātās dabasgāzes bumkerēšanu, kas lieti noderēs Baltijas jūras ZA reģionā un piekrastē kursējošajiem ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmajiem kuģiem. Kuģi būvēs holandiešu kuģu būvētava “Damen Group”, un to piegādās 2020. gada septembrī.
“Kuģis uzņems sašķidrināto dabasgāzi Baltijas jūras reģiona terminālos un nodrošinās tālāku sadali Baltijas reģionā. Kuģis galvenokārt kursēs Somijas līča reģionā, kurā ir skaidri izteikts pieprasījums pēc tīras enerģijas piegādes,” komentēja “Eesti Gaas” uzraudzības padomes priekšsēdētājs Ains Hanšmits.
“Eesti Gas” sašķidrinātās dabasgāzes kuģis-bunkerētājs darbosies uz ilgtermiņa vedmaksas līguma pamata, ko slēgs mātesuzņēmums un kuģa īpašnieks “Infotar” AS. Kuģa tehnisko apkopi nodrošinās reģiona vadošais kuģniecības uzņēmums “Tallink Grupp”.
“Kopš 2016. gada “Eesti Gaas” ir paplašinājis sašķidrinātās dabasgāzes apjomu, noslēdzot ilgtermiņa sašķidrinātās gāzes bunkerēšanas līgumu ar “Tallink”, kura pieredze ar sašķidrināto dabasgāzi dažu pēdējo gadu laikā un tehniskā kompetence ir ārkārtīgi vērtīga, attīstot jaunā kuģa-bunkerētāja tehnisko koncepciju. Šodien mēs esam lielākais sašķidrinātās dabasgāzes bunkerēšanas pakalpojuma sniedzējs reģionā un galvenais sašķidrinātās dabasgāzes kā tīras jūras transporta degvielas popularizētājs,” stāsta “Eesti Gaas” valdes loceklis Margus Kāsiks.
Jaunais kuģis padarīs Baltijas jūru tīrāku un samazinās piesārņojumu, apkalpojot aizvien pieaugošu to kuģu skaitu reģionā, kas kā degvielu izmanto sašķidrināto dabasgāzi. Sašķidrinātā dabasgāze ir tīrākā pieejamā jūras transporta degviela. Tā ļauj būtiski samazināt jūras CO2 (par 30% mazāk), NOx (par 85% mazāk), SOx (par 99% mazāk) un cieto daļiņu emisijas (samazinājums par 100%).
Izveidojot mobilu sašķidrinātās dabasgāzes uzpildīšanas infrastruktūru, sašķidrinātās dabasgāzes kuģis-bunkerētājs veicina jaunu ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmu kuģu būvniecību Baltijas jūras reģionā, tādēļ iespējams samazināt CO2 emisijas līdz pat 66 000 tonnām gadā.
Drošība ir pirmajā vietā un tā ir gan dizaina, gan būvniecības procesa centrālais apsvērums, izvēloties kuģa klasi un bunkerēšanas procedūras. Kuģim-bunkerētājam būs divi degvielas dzinēji, dzenskrūves, kas ļaus veikt tādus manevrus kā nostāšanos tuvu līdzās, un 1A ledus klase atbilstoši Somijas-Zviedrijas ledus klases noteikumiem. Šīs īpašības ļaus darboties cauru gadu, tostarp pārvarot arī reģiona problemātiskos apstākļus ledus gadījumā.
Jaunais kuģis spēs veikt bunkerēšanas darbības gan ostās, gan ārpus tām – īpaši norādītajās noenkurošanās vietās. Kuģim būs novatorisks korpusa dizains, tas darbosies ar sašķidrināto dabasgāzi un tā emisijas būs ievērojami zemākas nekā tradicionālajiem kuģiem.
Divās C modeļa sašķidrinātās dabasgāzes tvertnēs ietilps līdz pat 6000 m³ sašķidrinātās dabasgāzes ar temperatūru -163°C. Tvertnes un to cauruļvadu sistēma daļēji atradīsies virs klāja, nodrošinot labu piekļuvi un vienkāršojot modernizācijas pasākumus, kas būs nepieciešami sašķidrinātās dabasgāzes patērētāju tirgus attīstības gaitā.
Sašķidrinātās dabasgāzes kuģis-bunkerētājs ir svarīga jaunās mobilās sašķidrinātās dabasgāzes infrastruktūras daļa Somijas līcī un Baltijas jūrā. Šo projektu līdzfinansē ESI transporta programma.
Kuģa galvenie parametri:
Sašķidrinātās dabasgāzes tvertnes ietilpība: ~6000 m3
Kravnesība: 3300 t
Garums: ~ 99,80 m
Platums: 18,60 m
Ekspluatācijas ātrums ~ 13,40 mezgli
Piegāde: 2020. gada septembris
Lai iegūtu papildinformāciju, lūdzu, sazinieties ar:
Par “Eesti Gaas”
AS “Eesti Gaas” ir viens no lielākajiem un pieredzējušākajiem enerģijas uzņēmumiem Igaunijā, kura pamatprodukts un specializācijas joma ir dabasgāze – lietderīgs, lēts un ļoti tīrs enerģijas avots. “Eesti Gaas” piedāvā dabasgāzi dažādos veidos – pa cauruļvadiem piegādājamu gāzi, saspiestu dabasgāzi un sašķidrinātu dabasgāzi. “Eesti Gaas” piegādā sašķidrināto dabasgāzi Tallink grupas ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmajam RoPax kuģim “Megastar”, un tas nākotnē piedāvās sašķidrinātās dabasgāzes bunkerēšanas pakalpojumus uz vedmaksas līguma pamata.