Chrysler mātesuzņēmums Stellantis sestdien paziņoja, ka atsauc 1,46 miljonus automašīnu visā pasaulē sakarā ar programmatūras kļūmi bremžu pretbloķēšanas sistēmā, kas var palielināt sadursmes risku.
Atsaukšana attiecas uz gandrīz 1,23 miljoniem Ram 1500 kravas automašīnu no 2019. un 2021.-2024. gada modeļiem Amerikas Savienotajās Valstīs, kā arī aptuveni 159 000 transportlīdzekļu Kanādā, 13 000 Meksikā un 61 000 ārpus Ziemeļamerikas.
Nacionālā Ceļu satiksmes drošības administrācija paziņoja, ka programmatūras kļūda var izraisīt bremžu pretbloķēšanas sistēmas vadības moduļa izslēgšanos elektroniskās stabilitātes kontroles sistēmas darbībā.
Tas nozīmē, ka šie transportlīdzekļi neatbilst federālajam mehānisko transportlīdzekļu drošības standartam par elektrisko stabilitātes kontroles sistēmu.
Stellantis norādīja, ka, ja problēma rodas, transportlīdzekļa iedarbināšanas brīdī iedegas ABS, ESC, adaptīvās kontroles un priekšējās sadursmes brīdinājuma indikatoru gaismas, kas norāda, ka sistēmas nedarbojas.
Uzņēmums paziņoja, ka nav zināms par jebkādiem ar to saistītiem ievainojumiem vai avārijām.
Stellantis sestdien arī paziņoja, ka atsauc aptuveni 33 000 Jeep Gladiator modeļu no 2020. līdz 2024. gadam un Jeep Wrangler automobiļu no 2018. līdz 2024. gadam sakarā ar iespējamu iekšējā īssavienojuma problēmu instrumentu paneļos.
2024.gada pirmajā pusgadā Stellantis ziņoja par ievērojamu peļņas samazinājumu, neto peļņai samazinoties par 48 % līdz 5,6 miljardiem eiro salīdzinājumā ar to pašu periodu 2023. gadā. Šo samazinājumu lielā mērā noteica pārdošanas apjomu samazināšanās, krājumu samazināšanas centieni, īslaicīgas ražošanas nepilnības, ko radīja paaudžu maiņa produktu portfelī, un mazāka tirgus daļa, jo īpaši Ziemeļamerikā.
Neraugoties uz šīm problēmām, Stellantis guva 85 miljardu eiro ieņēmumus, kas ir par 14 % mazāk nekā iepriekšējā gadā, un koriģētos darbības ienākumus 8,5 miljardu eiro apmērā ar 10 % peļņas normu. Uzņēmums ir veicis pasākumus, lai risinātu šīs problēmas, tostarp 2024. gadā uzsāks aptuveni 20 jaunu transportlīdzekļu ražošanu, no kuriem desmit jau ir ražošanā. Paredzams, ka šie jaunie modeļi palīdzēs palielināt gan ieņēmumus, gan rentabilitāti 2024. gada otrajā pusē un turpmāk.