FOTO: Latvijas vilcieni salīdzinājumā ar 12 citu valstu vilcieniem…

Kāds jaunietis nolēma salīdzināt Latvijas vilcienus ar citu valstu vilcieniem un rezultāts tiešām nedaudz šokē, jo pat Āfrikā ir daudz mūsdienīgāki vilcieni, nekā Latvijā, nemaz nerunājot par mūsu pašu kaimiņzemju vilcieniem…

Jaunietis raksta:

“Nesen padzirdēju par kārtējo “Pasažieru Vilciena” iepirkumu vai kaut ko tamlīdzīgu un nodomāju, ka jāpainteresējas par čukčukbāņiem citās zemēs. Būšu atklāts – redzētais, maigi izsakoties, šokēja. Tiešām nebiju iedomājies, ka Latvija šajā jautājumā ir TIK ĻOTI atpalikusi. Bildēs redzamais Latvijas vilciens ir fočēts 2017. gada oktobrī Slokā.”

2008. gadā Gruzija pārcieta karu ar Krieviju. 2009. gadā Gruzīni saņēma savu pirmo, jauno vilcienu no Ķīnas. Latvijā pasažieru vilcieni vēl joprojām nav īpaši mainījušies jau gadu desmitiem.

Baltkrievijā dzelzceļa ritošā sastāva atjaunošanu sāka 2012. gadā.

2018. gadā Igaunijas dzelzceļš plāno ieguldīt 8.4 miljonus eiro jaunas dzelzceļa līnijas izbūvei starp Paaskula līdz Keilas stacijām. Latvijā 2018. gadā no Rīgas uz Gulbeni, ar vilcienu, varēs aizbraukt trīs reizes.

2008. gadā Lietuvieši sāk braukāt jaunajos vilcienos. Gadu vēlāk mēs beidzam braukāt maršrutā Rīga – Ērgļi.

 

2012. gadā Irākas dzelzceļš parakstīja 115 miljonu dolāru vērtu līgumu par 10 šādu vilcienu iegādi. Pirmo vilcienu, šī kara nopostītā valsts saņēma 2014. gadā. 2014. gadā “Pasažieru vilciens” pārtrauc kārtējo iepirkumu un paraksta 22 miljonus eiro vērtu retro vilcienu modernizācijas līgumu.

2012. gadā šis vilciens kursē maršrutā Harkova – Ļvova. Latvijā Satiksmes ministrija ierosina jaunajiem vilcieniem paredzēto ES naudu novirzīt citiem mērķiem.

Tālāk vēl pāris bildes ar citu valstu vilcieniem….

Avots

COMMENTS

  • <cite class="fn">Imants Parādnieks</cite>

    Autora dvēs’les stāvoklis=”Skat – kādi Pasaulē brīvi “zaķi” ganās! A mana sieva? Ūžas!”

    • <cite class="fn">Ināra Ezergaile</cite>

      Nav mūsējie slikti, priekš parastajiem tieši laikā, ko tie lauķi jēdz…..Latvija Parādniekam ir Rīgā, mazliet ap, viņš ar tiem nebrauc un nebrauks, kam gan interesē ko tie ārpus skatās un laizās, ne jau visiem medus uz mēles kūst. A kurš ta vainīgs, ka sava sieva ….Ūžas? Tak jau Imantiņš pats!

  • <cite class="fn">Ināra Ezergaile</cite>

    Ina
    Man nebūtu pretī braukt kaut ar vecajiem, …ja vien viņi būtu. Dzelzceļu likvidēja(sliedes noņēma līdz Krievijas robežai) Tālāk par Gulbeni(tur arī satiksmes nav) nav iespēja tikt, kaut kursēja agrāk 2 vilcieni diennaktī Rīga-(Pitalova)-Abrene),. Pasažieru bija daudz, bija dzelzceļa stacijas, bija cilvēkiem darbs. Līdz ar vilcienu noņemšanu, tika daudzas iestādes izjukušās, sabrūk lielās noliktavas, zaudē darbu cilvēki, tiek pārslogota šosejas ar baļķvedējiem, tranzīta kravu. Vilcienu satiksme ļoti atslogotu ceļus, nu nav nekā. Kāpēc mūsu zemē nav iespējas kaut ko modernizēt(atzīt pieļautās kļūdas, labot tās?) iepirkuma naudas novirza kaut kur, kaut kam. Jā, latvietis pieticīgs un pacietīgs, lai nu ciešas vēl, tāpat jau nav vilcienu(reisu, paskatīties var aiziet uz muzeju) vai Rīgas staciju

Leave a Comment