Jaunā uzņēmēja Ilze R. (vārds mainīts) ironiski smejas, kad viņai atgādina tagadējās Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektores Ilzes Cīrules pirms pusgada dotos publiskos solījumus – dienesta mērķis esot kļūt par klientiem draudzīgāko valsts iestādi Latvijā, raksta portāls Diena.lv
Gatavojoties atvērt nelielu konditoreju, Ilze R. no VID saņēmusi vēstuli, kurā paziņots – viņai jāinformē dienests par visiem plānotajiem darījumiem un pirkumiem vismaz vienu dienu iepriekš, lai VID var izlemt, vai konkrēto darījumu novērot. Pat tualetes papīra iegāde, par to iepriekš neinformējot, vēl neatvērtajai konditorejai var draudēt ar pēdējā laikā populāro saimnieciskās darbības apturēšanu, ceturtdien vēsta laikraksts Diena.
“Uzņēmums man ir pavisam jauns, principā tikko uzsācis darbību. Nebija vēl izrakstīts neviens rēķins vai sniegts kāds pakalpojums, kad jau bija jāsāk sniegt skaidrojumi un informācija par visiem, pilnīgi visiem darījumiem!” stāsta uzņēmēja, kas savu SIA nodibinājusi tikai šā gada pavasarī.
Viņa nolēmusi atvērt nelielu konditoreju, un, gatavojoties šim solim, ir ļoti daudz darāmā un arī pirkumu. “Jāiet cauri visiem noteikumiem, lai izpildītu Pārtikas un veterinārā dienesta, sanitārās, pašvaldības utt. prasības. Ir neliels satraukums par to, kā visu labāk virzīt tirgū, lai patērētājam būtu interesanti. Jāpērk trauki, inventārs, materiāli, nepieciešams neliels kosmētiskais remonts. Izdevumu daudz,” uzskaita uzņēmēja.
Taču, lai dzīve būtu interesantāka, Ilze R. saņēmusi no VID oficiālu vēstuli ar norādījumu, ka uzņēmumam tagad jāinformē dienests par pilnīgi visiem plānotajiem darījumiem, turklāt tas jādara vismaz vienu dienu iepriekš, lai VID varētu izvērtēt, vai piedalīties darījumā – to “novērtēt”. Jau sazinoties ar VID, uzņēmēja gan guvusi zināmu “pretimnākšanu”: “Par impulsīvajiem pirkumiem zvanīt, stāvot pie kases, neesot jēgas, jo viņi neskriešot, bet nākamajā dienā man ir jānosūta čeks! Nosūtīju čeku par pirkumu Depo, kam sekoja jautājumi – ar ko braucu, kurp aizvedu, kas veiks remontu?”
Ņemot vērā ierobežotos naudas līdzekļus, telpu remonta veikšanā bijis plānots piesaistīt ģimenes locekļus, bet, to paskaidrojot VID, nekavējoties sekojuši iebildumi – pat neiedomājieties to darīt tāpat vien, ņemiet darbā, skaitiet stundas, maksājiet algu un nodokļus! “Vai viņiem ir būtiski, vai es izmaksāju algu, – nē! Viņiem ir būtiski, lai es samaksāju nodokļus par algu. Un šobrīd visa algas izmaksa tiek atlikta līdz reālai darbības uzsākšanai. Vai šajā gadījumā jūs saskatāt kaut jel kādas rūpes par biznesu?” teic Ilze.
Taču visapgrūtinošākā – ņemot vērā, ka konditorejas atklāšana paredzēta jau pavisam drīz – vienalga esot nepieciešamība par jebkuru pirkumu informēt vismaz vienu dienu iepriekš un nākamajā dienā nosūtīt čekus. “Visu laiku jādomā, vai tik tiešām esmu informējusi par visiem darījumiem, nosūtījusi visus čekus VID. Bet kā nedomāt, ja VID vēstulē ir skaidri draudi par saimnieciskās darbības apturēšanu!”
Ir zināmas reizes, kad uzņēmēji tādu vai citādu iemeslu dēļ pārspīlē bardzību, ar kādu pret viņiem vēršas VID, un arī citādi sabiezina krāsas. Taču šis acīmredzami nav tāds gadījums, – Dienas rīcībā ir arī VID uzņēmējai sūtīta vēstule ar nosaukumu Par novērošanas veikšanu. Tās autentiskumu apstiprina arī pats VID. Bez kādiem paskaidrojumiem par to, kādu iemeslu dēļ un uz kādu aizdomu pamata šādas darbības iecerētas pret jaundibinātu uzņēmumu, VID vēstulē pavēstīts, ka no konkrēta datuma dienests attiecībā uz šo uzņēmumu veiks “pakalpojumu sniegšanas, preču iepirkumu un/vai realizācijas darījumu novērošanu”.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 7. septembra, numurā!
Avots: Diena.lv
…vajadzētu,STEIDZAMI,sāk novērot vid, ik ilgi darba laikā sēd tualetē,cik ilgi tarkš pa telefonu stāstot pasakas,cik ilgi dzer kafiju utt.,par visu atskaitīt no algas.Lielāko daļu darba laika viņi pavada klačojoties,ne pildot,TIEŠOS,pienākumus.