Tikko Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē tika prezentēts jaunais kurss “Influenceru komunikācijas vadība”.
“Tirgū ir redzams pieprasījums pēc stratēģiskās pieejas pie influenceru akadēmiskās vadības, jo īpaši tagad, kad neviens vairs nevar atļauties izšķērdēt laika un finanšu resursus. Pēdējo gadu laikā tika veikti zinātniskie pētījumi, tostarp par vietējo tirgu, ir parādījušās analītiskās platformas, kas ļauj novērtēt ietekmētāju komunikācijas un auditorijas kvalitāti, tāpēc komunikācijas speciālistu neprasmei to visu izmantot un jomas nepārzināšanai vairs nav attaisnojuma,” paskaidro Latvijas Universitātes lektore.
Pirms 10 gadiem ietekmētāju mārketings tikai sāka uzvaras gājienu Latvijā – uzņēmumi to vēroja, izmēģināja pirmās sadarbības un centās kvalitatīvi novērtēt rezultātus.
Pašreiz deviņas desmitdaļas tirgvedības speciālistu visā pasaulē uzskata to par efektīvu komunikācijas rīku, un nozares apgrozījums 2021.gadā sasniedza 13,8 miljardus ASV dolāru. 67% pasaules zīmolu izmanto komunikācijā ietekmētāju mārketingu, un katrs ieguldītais dolārs nes 5,78 dolārus peļņas.
Tomēr vēl pirms pieciem gadiem šī joma Latvijā nebija sakārtota: nebija vadlīniju gan pasūtītāju, gan pašu digitālā satura autoru darbībai un ētikai, nebija skaidrs, kā pareizi atlasīt sadarbības partnerus, kā izmērīt viņu efektivitāti, kam pievērst uzmanību.
Tādējādi tika nolemts izstrādāt kursu, kurā tiks aplūkota ietekmētāju tirgvedības vēsture un attīstības priekšnoteikumi, ētiskie aspekti, normatīvie akti un aplikšana ar nodokļiem, starptautiskie tiesību akti, kā arī labākie un sliktākie piemēri gan vietējā, gan starptautiskā līmenī.
Kursa pamatā ir visjaunākie zinātnisko pētījumu dati un rūpīgi izvēlētas komunikācijas teorijas, tāpēc studenti ne tikai būs lietas kursā par aktuālajām tendencēm, bet arī iegūs dziļu izpratni par komunikācijas procesiem.” Kursa mācīšanai tiks piesaistīti vieslektori – praktiķi ar bagātīgu pieredzi, kas dalīsies lietpratībā un zinātībā ar topošajiem speciālistiem. Ir paredzētas arī praktiskās nodarbības ar analītisko programmatūru.
Kursu radījusi Marija Vorkule – pieredzējusi sabiedrisko attiecību praktiķe un ietekmētāju tirgvedības eksperte, kas par digitālā satura autoru efektivitātes pētījumu ir saņēmusi balvu starptautiskajā konkursā “Digital communication awards 2018”.
Kurss “Ietekmētāju komunikācijas vadība” ir akreditēts 2022.gada vasarā.