Saistībā ar Skuteļa raidījumu “Ir” izdevēji ne tikai saņem no LTV naudu, bet arī skaitās LTV sponsori!

Saistībā ar Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumu Skutelis ir studijā žurnāla “Ir” izdevēji – AS Cits medijs, kuri pazīstami kā principiāli atklātu konkursu un valsts finanšu tēriņu caurspīdīguma piekritēji un valsts nozagšanas apkarotāji, ne tikai saņem par tā veidošanu ievērojamas summas, ko viena no to saņēmējiem Nellija Ločmele sauc par „saprātīgu finansējumu”,  bet arī bez oficiāla konkursa tikuši pie LTV pasūtījuma un pat skaitās Latvijas Televīzijas oficiālais sponsors – tas viss, protams, uz nodokļu maksātāju rēķina  – ziņo Pietiek.com, atsaucoties uz informāciju, ko portāls saņēmis no avotiem Citā medijā.

Skutelis-Ir-studija

Oficiāli ne LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Belte, ne “Ir” pārstāvji Ločmele un Pauls Raudseps, kuru saņemtā atlīdzība par katru raidījumu ir lielāka nekā tā, ko saņem raidījuma vadītājs Jānis Skutelis, nekādu informāciju par raidījuma finansiālajām izmaksām sniegt nevēlas. Belte to dēvē par sabiedriskā pasūtījuma komercnoslēpuma daļu, savukārt Nellija Ločmele (attēlā) atklāj tikai to, ka tiekot saņemts „saprātīgs finansējums”.

Taču medijos jau parādījušās ziņas, ka par katra 13 minūtes garā raidījuma vadīšanu pašam Jānim Skutelim tiek maksāti 200 eiro, scenārija autorei Ievai Bitei – 150 eiro, toties “ideoloģiskajiem sekretāriem” Ločmelei un Raudsepam – 300 eiro, raidījumu cikla kopējām izmaksām sasniedzot nepilnus 23 tūkstošus eiro. Turklāt Citam medijam ir dotas tiesības arī bez maksas izmantot LTV videoarhīva materiālus.

nellija

Tikmēr no neoficiāliem avotiem Citā medijā Pietiek noskaidrojis, ka reizē ar finansiālo ieguvumu žurnāla “Ir” izdevēji saskaņā ar līguma nosacījumiem ir kļuvuši arī par Latvijas Televīzijas oficiālo sponsoru.

Sponsorēšana izpaužas tā, ka raidījuma – par kuru AS Cits medijs un tā pārstāvji Raudseps un Ločmele saņem jau minēto atlīdzību, – reklāmas tiek izvietotas tai pašā žurnālā Ir un tā interneta vietnē, un šī izvietošana tad arī skaitās Cita medija veikta sponsorēšana.

Kā liecina Pietiek rīcībā esošā informācija no raidījuma veidotājiem, tam arī it kā noteikts ievērojams sasniedzamās auditorijas lielums – pat līdz 90 tūkstošiem. Taču arī šajā ziņā LTV savam „sponsoram” ir nākusi pretī un nav noteikusi finansiālas sankcijas gadījumam, ja šis auditorijas lielums netiktu sasniegts.

Un starp citu, šeit atrodams arī “Ir” ētikas kodekss!

Avots: Pietiek.com

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment