Vorens Bafets ar savām Apple akcijām izdara ko interesantu

Sakritība vai ģenerālplāns? Vorenam Bafetam tagad pieder tieši tikpat daudz Apple akciju, cik viņam pieder Coca-Cola, pēc tam, kad viņš uz pusi samazināja tehnoloģiju akciju skaitu.

Daudzi Bafeta sekotāji izteica interesantu novērojumu pēc tam, kad trešdienas vakarā regulatora iesniegtajā “13-F” dokumentācijā tika atklāts Berkshire Hathawaypiederošo akciju skaits otrā ceturkšņa beigās. Tajā bija norādīts, ka Apple un Coca-Cola, kas ir Bafeta vecākā un ilgākā akciju pozīcija, ir vienāds 400 miljonu akciju skaits.

Tas lika dažiem domāt, ka “Omahas orākuls” ir beidzis pārdot savu daļu iPhone ražotājā.

“Ja Bafetam patīk apaļi skaitļi, iespējams, viņš neplāno pārdot papildu Apple akcijas,” teica Deivids Kass, Merilendas Universitātes Roberta H. Smita biznesa skolas finanšu profesors. “Tāpat kā Coca-Cola ir “pastāvīga” Bafeta holdinga īpašums, tāds var būt arī Apple.”

93 gadus vecais leģendārais investors pirmo reizi nopirka 14 172 500 Coca-Cola akciju 1988. gadā un turpmākajos gados palielināja savu daļu līdz 100 miljoniem akciju 1994. gadā. Tādējādi ieguldītājs ir saglabājis savu Coca-Cola akciju paketi nemainīgā apjomā, proti, 30 gadus saglabājot to pašu apaļo akciju skaitu.

Divās akciju sadalīšanas kārtās 2006. un 2012. gadā, kad akcijas tika sadalītas 2 par 1, Berkshire piederošā Coca-Cola daļa kļuva 400 miljoni akciju.

Bafets teica, ka viņš atklāja šo ikonisko bezalkoholisko dzērienu, kad viņam bija tikai 6 gadi. 1936. gadā Bafets sāka pirkt Coca-colu sešas reizes pa 25 centiem no ģimenes pārtikas veikala, lai to pārdotu apkārtnē par pieciem centiem dārgāk. Bafets sacīja, ka tieši tad viņš sapratis “šī produkta ārkārtīgo pievilcību patērētājiem un komerciālās iespējas”.

Apple akciju samazināšana

Šķiet, ka ieguldījumi tādos tehnoloģiskos uzņēmumos, kā Apple, ir pretrunā Bafeta ilggadējiem vērtības ieguldīšanas principiem, taču slavenais investors ir izturējies pret šo uzņēmumu kā pret patēriņa preču uzņēmumu, piemēram, Coca-Cola, nevis kā pret tehnoloģiju ieguldījumu.

Bafets ir uzslavējis iPhone lojālo klientu bāzi, sakot, ka cilvēki drīzāk atteiksies no automašīnām, nekā no viedtālruņiem. Viņš pat nosauca Apple par otru svarīgāko uzņēmumu pēc Berkshire apdrošinātāju kopas.

Tāpēc dažiem bija šokējoši, kad atklājās, ka Berkshire otrajā ceturksnī atteicās no vairāk nekā 49 % no savām akcijām iPhone ražotājā.

Daudziem radās aizdomas, ka tā bija daļa no portfeļa pārvaldības vai plašāka vispārējā tirgus viedokļa, nevis spriedums par Apple nākotnes perspektīvām. Pārdošanas rezultātā Apple īpatsvars Berkshire portfelī samazinājās līdz aptuveni 30 % no gandrīz 50 % pagājušā gada beigās.

 

Leave a Comment