Advokāts Sandis Ģirģens portālā pietiek.com brīdina par nopietnu problēmu – AS “Latvijas gāze” burtiski iedzīvojas uz savu klientu rēķina – cilvēki, kas savos nekustamajos īpašumos izmanto “Latvijas gāzes” pakalpojumus, var tikt “godīgi” apkrāpti!
Advokāta brīdinājums
Vēlos informēt sabiedrību par nopietnu problēmu, kas saistās ar AS Latvijas Gāze pakalpojumiem un skar tūkstošus nekustamo īpašumu, mājsaimniecības, esošos un nākamos AS Latvijas Gāze klientus. Klienti netiek brīdināti par riskiem un sekām, ar kādām tie var saskarties, nenomainot šajos īpašumos uzstādītos dabasgāzes skaitītājus, kurus pati Latvijas Gāze, mainoties īpašniekiem, nemaina, bet tikai pārplombē.
Skaitītāji tiek mainīti tikai tad, ja tiem ir beidzies verifikācijas periods vai tie ir ārēji bojāti. Sniedzot juridisko palīdzību kā advokāts, savā praksē esmu saskāries ar trim gadījumiem, kad Latvijas Gāze pieprasa maksāt vairāku tūkstošu eiro kompensāciju par it kā bez uzskaites patērēto dabasgāzi, ko Latvijas Gāze pamato ar tiesu eksperta, vienlaicīgi arī Valsts policijas Kriminālistikas pārvaldes Reģionu biroja priekšnieka Aivja Ivaško uz atlīdzības pamata sagatavotajiem slēdzieniem – izziņām, kurā eksperts konstatē mehānisku iejaukšanos dabasgāzes skaitītājos, kuri vairākus gadus iepriekš atradušies īpašumā pat vēl pirms mani klienti ir ieguvuši nekustamā īpašuma īpašuma tiesības.
AS Latvijas Gāze principā neņem vērā faktu, ka klientu dabasgāzes patēriņa rādījumi atbilst apkures perioda un nekustamā īpašuma kvadratūras normām. Nav konstatējamas neloģiskas vai sezonas raksturam neatbilstošas dabasgāzes patēriņa svārstības.
AS Latvijas Gāze standarta shēma: jūs nopērkat nekustamo īpašumu, kurš gazificēts pirms vairākiem gadiem; Latvijas Gāzes darbinieki vispār nepiedāvā jaunajam dabasgāzes lietotājam automātiski nomainīt veco skaitītāju, arī pie līguma slēgšanas Latvijas Gāze vispār neizskaidro risku par šāda vecā skaitītāja atstāšanu nekustamajā īpašumā, kurš kalpojis n-tajiem lietotājiem un Dievs vien zina, kas ar to darīts.
Tātad netiek izskaidrotas sekas, ar kādām lietotājam būs jārēķinās, ja atklāsies, ka iepriekšējo lietotāju lietotais dabasgāzes skaitītājs būs bojāts. Standartā jauna dabasgāzes skaitītāja nomaiņa ir EUR 70-80 robežās, bet nepamatotās pretenzijas vismaz manu klientu gadījumā ir no 12 000 EUR līdz 130 000 EUR.
Pēc pāris gadiem, beidzoties skaitītāja verifikācijas derīguma termiņam, Latvijas Gāze nomaina skaitītāju, uzliek jaunu skaitītāju. Veco skaitītāju nosūta Valsts policijā strādājošam tiesu ekspertam A.Ivaško, kurš ar mikroskopu saskata iejaukšanās pēdas skaitītājā. (Nav strīds, ka noņemto veco skaitītāju ārējās plombas nav bojātas.) Attiecīgi seko lietas nodošana advokātu birojam, tiek pieprasīts atlīdzināt arī vairākus simtus eiro advokāta izdevumus, kā arī apmierināt Latvijas Gāzes pretenziju par n-tajiem tūkstošiem eiro, t.i., atlīdzību par it kā bez uzskaites patērēto dabasgāzes apjomu, Ministru kabineta noteikumos noteiktā kārtībā aprēķināto kompensāciju, izdevumus par dabasgāzes skaitītāja nomaiņu.
Vienā gadījumā lietotājam ziemas periodā atslēgta apkure, uz tiesas lēmuma pamata apķīlāta māja sprieduma izpildes nodrošināšanai.
Pēc pretenziju saņemšanas klientu aizstāvībai esmu griezies Latvijas Gāzē, jautājis, kāpēc pakalpojuma sniedzējs pirms īguma noslēgšanas neizskaidro riskus, nepiedāvā kā maksas pakalpojumu skaitītāja nomaiņu vai vismaz nepieprasa lietotāja parakstu, ar kuriem lietotājs atsakās mainīt skaitītāju, uzņemoties risku. Uz ko mutiskā formā tika sniegta atbilde, ka šāds mans aizrādījums ir loģisks, bet Latvijas Gāzei nav šāda veida procedūras vai no normatīvajiem aktiem izrietoša pienākuma.
Zvanīju uz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju, kuras atbildīgā darbiniece norādīja, ka tā būtībā būtu tiesas kompetence. Konkurences padome faktiski arī uzskata, ka tas ir civiltiesisks strīds, kas risināms tiesā. Tādējādi sausais atlikums ir tāds, ka neviena institūcija nav ieinteresēta izbeigt šādu Latvijas Gāzes ļaunprātīgu rīcību. Nevienam nav pat interese uzlikt par pienākumu Latvijas Gāzei obligāti informēt jaunos lietotājus – pakalpojuma saņēmējus par šādiem riskiem, kas saistās ar iepriekšējo Lietotāju lietoto dabasgāzes skaitītāju nenomainīšanu.
Būtu nepieciešams panākt, lai amatpersonas beidzot sāktu strādāt ar mērķi izbeigt pakalpojuma monopolista šādas darbības, jo pat nav apjaušams patieso pretenziju skaits, ar kurām tiek terorizēti iedzīvotāji, uz kuru rēķina iedzīvojas Latvijas Gāze. Turklāt šī ir masveida problēma, par kuru pat daudzi nav informēti.
Avots: Pietiek.com