2019.gada jūnijā Latvijas Pasts sāk motorolleru testus, lai noskaidrotu, vai šis ērtais un kompaktais transportlīdzeklis atsevišķās teritorijās paātrina pasta sūtījumu piegādi un uzlabo pastnieku ērtības. Sākotnējiem testiem iegādāti divi motorolleri, kurus līdz augusta beigām testēs pastnieki dažādās Latvijas vietās, un pirmie testi sākušies Piņķos un Ventspilī.
Pēc testa rezultātu izvērtēšanas tiks pieņemts lēmums to, vai un kur motorolleri tiks izmantoti jau pastāvīgām sūtījumu piegādēm.
Motorolleri ir ekonomiski, videi draudzīgi, droši, kompakti un ērti pārvietošanās līdzekļi, ar kuriem iespējams ātrāk pārvarēt pastnieku kājāmgājēju un velosipēdistu ikdienas maršrutus un manevrēt teritorijās, kur tas nav iespējams pastniekam, kas piegādei izmanto automobili. Turklāt ātru un motorizētu transportlīdzekļu ieviešana sūtījumu piegādē var nodrošināt ne tikai sūtījumu efektīvāku saņemšanu, bet arī būtiski samazināt pastnieku fizisko noslodzi.
Lai izprastu motorolleru pastāvīgas izmantošanas iespējamās priekšrocības sūtījumu regulārām piegādēm, Latvijas Pasts iegādājies divus īpaši sūtījumu piegādei paredzētus motorollerus, kas aprīkoti ar lielām slēdzamām kastēm sūtījumu ievietošanai un speciālu rāmi, kas nodrošina motorollera stabilitāti un drošu pārvietošanos. Patlaban motorollerus testē Piņķu un Ventspils pasta nodaļās, pēc tam testi sāksies Jelgavā un Rēzeknē, bet līdz augusta beigām motorollerus izmēģināšanai saņems arī citas pasta nodaļas visā Latvijā.
Testu rezultātā motorollerus lietojušajiem pastniekiem būs jāsniedz savs vērtējums par to kvalitāti, izmantošanas ērtumu un atbilstību konkrētās teritorijas piegādes apstākļiem. Testu rezultāti tiks apkopoti rudenī, kad tiks pieņemts lēmums, vai, cik lielā mērā un kādās teritorijās turpmāk pasta sūtījumu piegādei motorollerus izmantot pastāvīgi.
Pasaulē sūtījumu piegādēm tiek izmēģināti un izmantoti visdažādākie transportlīdzekļi, kas atbilst konkrētās teritorijas ģeogrāfiskajām īpatnībām, sūtījumu apjomam, iedzīvotāju paradumiem un transporta plūsmas intensitātei.
Latvijas Pasts pēdējos gados aktīvi īsteno dažādus pasta pakalpojumu servisa un kvalitātes uzlabošanas un pasta sūtījumu piegādes procesu pilnveidošanas projektus.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3800 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.