SEB Youth LAB praktikanti šogad strādāja pie 8 biznesa izaicinājumiem, tostarp – no Rimi Baltic

Ar biznesa izaicinājumu risinājumu prezentācijām noslēdzās SEB Youth LAB prakses programmas inovāciju daļa.

Šogad divas no kopumā 16 praktikantu komandām pirmo reizi meklēja risinājumu izaicinājumam, ko izvirzīja nevis banka, bet ārējais partneris, viens no vadošajiem mazumtirgotājiem Baltijā – Rimi.

Jau piekto gadu jaunieši no visām Baltijas valstīm piedalās inovatīvā prakses programmā SEB Youth LAB. Šogad kopumā tika saņemts tūkstotis pieteikumu, no kuriem tika atlasīti vairāk nekā 80. Prakses programmas ietvaros jaunieši vasarā divu mēnešu garumā darbojās izvēlētajās bankas nodaļās un papildus ieguva pieredzi speciāli izveidotā apmācības kursā, kura ietvaros izstrādāja risinājumu reāliem biznesa izaicinājumiem.

“Šogad tika izveidotas 16 starptautiskas komandas, kuras strādāja pie viena no 8 piedāvātiem izaicinājumiem. Parasti tos izvirza banka, bet šogad pirmo reizi vienu no izaicinājumiem veidojām kopā ar mūsu klientu – uzņēmumu Rimi Baltic Group. Ideja sadarboties ar ārējiem partneriem nāca no iepriekšējā gada Youth LAB dalībniekiem. Un šoreiz divas komandas strādāja pie risinājuma, kā motivēt klientus izvēlēties ilgtspējīgākus produktus un zīmolus, ņemot vērā ekonomiskos apstākļus. Risinājumā bija jāapvieno klientu finanšu pratības un plānošanas uzlabošana ar vides ilgtspējas jautājumiem. Šis bija viens no izaicinājumiem, kuros jaunieši izrādīja vislielāko interesi iesaistīties,” stāsta SEB Baltijas Inovāciju vadītājs Kārlis Karolis.

Komandu lielākais izaicinājums bija izveidot unikālu, uz klientiem orientētu piedāvājumu, kas sniegtu pienesumu gan SEB, gan Rimi. Abas komandas izstrādāja prototipus risinājumam, kas būtu integrēts Rimi mobilajā lietotnē un palīdzētu izvēlēties preces tā, lai pirkumi būtu ilgtspējīgāki. Vienas komandas fokuss bija saistīts ar produktu atlasi, bet otrās – ar pārtikas atkritumu apjomu mazināšanu.

“Nebija viegli atrast inovatīvu virzienu, kas palīdz cilvēkiem gan finanšu plānošanā, gan rosina viņus iepirkties ilgtspējīgāk. Sākotnēji izaicinājums var šķist pretrunīgs, tomēr, tam pieejot ar radošumu un ambīcijām, paveras iespēja radīt interesantu risinājumu. Esam pateicīgi arī Rimi pārstāvjiem, kuri veltīja daudz laika, iesaistoties, atbildot uz mūsu jautājumiem, skaidrojot uzņēmuma darbību un vērtības,” dalās Youth LAB dalībnieks Kristofers Malnačs, kura komanda ne tikai guva Rimi Baltic atzinumu, bet arī uzvarēja kategorijā “Best business case”.

“Strauji pieaugošā dzīves dārdzība liek mums domāt par jauniem veidiem, kā izglītot pircēju, veicinot pārdomātus un gudrus iepirkšanās paradumus. Tādēļ mēs esam priecīgi, ka mums bija iespēja sadarboties ar SEB banku, aicinot jauniešus meklēt risinājumus ilgtspējīgu iepirkšanās paradumu veidošanai.

Tāpat arī mēs nepārtraukti veicam būtiskas investīcijas, lai padarītu arī mūsu uzņēmējdarbību ilgtspējīgāku, kas ir viena no mūsu darbības pamatvērtībām. Un sadarbība ar SEB banku ir viens no piemēriem, kā, sadarbojoties nozares līderiem ar līdzīgām vērtībām, varam kopīgi veidot pircēju paradumus un iedvesmot tos pozitīvām pārmaiņām,” atklāj Rimi Baltic korporatīvās komunikācijas vadītāja Zanda Šadre.

SEB Youth LAB prakses programma katru gadu norisinās jūlijā un augustā. Ik gadu praksi iziet ap 100 jauniešu visā Baltijā un daļa no tiem, noslēdzoties prakses programmai, vienmēr paliek strādāt bankā. Šogad pēc prakses darbu bankā turpina 7 jaunieši Latvijā, 14 – Igaunijā un 3 – Lietuvā.

Leave a Comment