Supošanas bums Latvijā; pieprasījums pēc inventāra audzis pusotru reizi

Tradicionāli vasarā popularitāti iemanto dažādi ūdens sporta veidi un, kā liecina tirdzniecības centra internetā 220.lv pārdošanas dati, šogad būtiski augusi interese par supošanas inventāru.

SUP dēļiem pārdošanas apjomi Latvijā, salīdzinot ar aizvadītā gada attiecīgo periodu, auguši par pusotru reizi. Kā stāsta supošanas eksperts Kristaps Salens, interese par supošanu pieaug ne tikai inventāra pieejamības dēļ, bet arī tādēļ, ka nodarbei ir pozitīva ietekme uz cilvēka fizisko un mentālo veselību.

Šovasar gan Latvijā, gan Baltijas valstīs kopumā pieaugusi interese par supošanu, ko apstiprina, 220.lv pārdošanas apjomi, gan arī supošanas ekspertu novērojumi. “Fab Adventures” īpašnieks

Kristpas Salens stāsta, ka supošana ir ļoti pateicīga aktivitāte, ko var īstenot visu gadu – galvenais nosacījums, lai ūdens nav aizsalis. Taču tradicionāli sezona ilgst no aprīļa līdz oktobrim.

Turpina eksperts K.Salens: “Cilvēki arvien vairāk iepazīstas ar supošanu, kā rezultātā nodarbe kļūst arvien pieejamāka un arī finansiāli draudzīgāka. Ar supošanu var nodarboties persona bez īpašas fiziskās sagatavotības un to var pielāgot dažādiem sarežģītības līmeņiem. Aktivitāšu daudzums, ko var veikt ar SUP dēli, ir ļoti dažāds, piemēram, airēt mierīgos laikapstākļos saullēktā vai saulrietā, airēt spēcīgā vējā, kas būtu jau pavēja braukšana; var arī sērfot, nodarboties ar jogu, fitnesu vai krāču braukšanu. Tomēr, jāuzsver, ka personai, kura ar supošanu nenodarbojas profesionāli, nevajadzētu doties ūdeņos, kur vēja ātrums pārsniedz 4 metrus sekundē.”

Eksperts arī atzīst, ka supošana ir lielisks veids, kā uzlabot veselību, piemēram, tā attīsta ne tikai lielo muskulatūru, bet arī dziļo, jeb balsta muskulatūru, vienlaicīgi nodarbinot dažādas muskulatūras grupas. Vienlaikus tas ir arī lielisks kardio treniņš, kura laikā tiek nodarbinātas arī kājas, rokas, vēdera muskulatūrā un pat pēdas.

Ir pierādīts, ka supošana ir viens no efektīvākajiem sporta veidiem, lai uzlabotu fizisko stāvokli, piemēram, ir novērots, ka vasaras laikā cilvēki ar paaugstinātu ķermeņa masu, noslēdzoties sezonai, ir guvuši atlētiskāku augumu.

“Tātad, jāuzsver, ka supošanai ir lieliska ietekme uz cilvēka fizisko formu un mentālo veselību, jo tā palīdz piedzīvot līdz šim nebijušas emocijas, piemēram, supojot saullēktā,” piebilst K. Salens.

Savukārt Kārlis Ozols, 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs norāda, ka arī citu ūdens aktivitāšu inventāra apjomi pieauguši: “Reaģējot uz klientu pieprasījumu, 220.lv šogad paplašināja preču piedāvājumu, dažādojot ūdens aktivitāšu inventāra modeļus un cenu līmeņus. Rezultātā arī kajaki tiek iegādāti vairāk nekā pērn, to pārdošanas apjomiem augot par pusotru reizi. Arī kaimiņvalstīs vērojamas līdzīgas tendences, taču varu uzsvērt, ka iedzīvotāji Latvijā un Igaunijā ir aktīvāki supošanas un kajakošanas piekritēji nekā lietuvieši. Lietuvā lielāka interese ir par piepūšamajām laivām.”

Raksturojot SUP dēļu cenas, 220.lv ir pieejams inventārs no 49 līdz 249 eiro. Populārākā izvēle ir cenu kategorijā – aptuveni 170 eiro.

Salens uzsver, ka SUP dēlis ir labs ieguldījums, jo tas ir ļoti izturīgs un tikai retos gadījumos tiek pārdurts. Ja arī tas notiek, defektu ir ļoti viegli salabot. Turklāt, ja persona pati ir iegādājusies SUP dēli, tad paveras plašas iespējas šo aktivitāti baudīt jebkurā Latvijas malā.

 

Par “PHH Group”

“PHH Group” ir lielākais e-tirdzniecības uzņēmums Baltijas valstīs un Somijā. Grupa tika izveidota, apvienojot Lietuvā, Latvijā un Igaunijā bāzēto “Pigu Grupu” ar Somijas un Igaunijas mazumtirdzniecības gigantu “Hobby Hall”. “PHH Group” pārvalda e-veikalus un tirdzniecības platformas Somijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Grupas e-komercijas platformas “Pigu.lt”, “220.lv” un “Kaup24.ee” sortimentu veido vairāk nekā 4000 pārdevēju preces, piedāvājot aptuveni 2 miljonus lielu preču sortimentu. Grupas pārvaldītās vietnes apmeklē aptuveni 150 miljoni pircēju gadā.

Leave a Comment