Boeing gatavojas īstenot plānu piesaistīt aptuveni 15 miljardus ASV dolāru, izmantojot parastās akcijas un obligātās konvertējamās obligācijas, jo lidmašīnu ražotājs nostiprina finanses, kuru stāvokli pasliktināja graujošais streiks, aģentūrai Reuters pavēstīja četri avoti, kas ir informēti par šo jautājumu.
Otrdien uzņēmums regulatīvajos dokumentos norādīja, ka tas varētu piesaistīt līdz pat 25 miljardiem ASV dolāru akcijās un parāda vērtspapīros, jo tā investīciju kredītreitings ir apdraudēts. Viens no avotiem brīdināja, ka ar 15 miljardu ASV dolāru pārdošanu var nepietikt, lai Boeing atrisinātu savas pašreizējās krīzes.
Boeing apsver arī strukturētu finanšu darījumu, lai piesaistītu līdz 5 miljardiem ASV dolāru, kas varētu līdzināties meitasuzņēmuma ieņēmumu daļas pārvēršanai vērtspapīros, norāda atsevišķs avots, kurš ir pazīstams ar Boeing finansēšanas plāniem. Boeing uzreiz neatbildēja uz lūgumu sniegt komentārus par vērtspapīrošanas plānu, par kuru iepriekš netika ziņots.
Kopš janvāra sākumā lidmašīnai 737 MAX gaisā sprāga durvju panelis, kas bija atdalījies no lidmašīnas 737 MAX, aviobūves gigants ir saskāries ar pastiprinātu regulatīvo kontroli, ražošanas ierobežojumiem un klientu uzticības zaudēšanu. Akcijas trešdien pieauga par 1 %, bet šogad ir samazinājušās par vairāk nekā 40 %.
Boeing visu gadu ir tērējis skaidru naudu, kā rezultātā otrdien tā paziņoja, ka tā piesaistīs naudu kapitāla tirgos un ka tā ir arī nodrošinājusi 10 miljardu ASV dolāru kredītlīgumu ar lielākajiem aizdevējiem: Bank of America Citibank, Goldman Sachs un JPMorgan.
Četri investoru un banku avoti apgalvoja, ka šo aizdevēju pārstāvji interesējas par vēlmi piedāvāt jaunas akcijas un obligāti konvertējamas obligācijas – hibrīdobligācijas, kuras var konvertēt pašu kapitālā iepriekš noteiktā datumā vai agrāk. Aptuveni 10 miljardus ASV dolāru vērtībā tiek plānots pārdot jaunas akcijas un gandrīz 5 miljardus ASV dolāru obligātajās konvertējamās obligācijās, norādīja avoti.
Viens no četriem avotiem teica, ka darījuma cenu plānots noteikt drīz pēc Boeing 23. oktobra ziņojuma par trešo ceturkšņa peļņu. Taču cits investoru avots sacīja, ka uzņēmums cenšas izvairīties no paaugstināšanas mēnesi ilgā streika laikā, kas, pēc analītiķu aplēsēm, izmaksā desmitiem miljonu dolāru dienā.
“Joprojām nav skaidrs, kad notiks jebkāds akciju palielinājums, taču tirgus vienprātība ir tāda, ka tas būtu jāveic pēc tam, kad būs atrisināts darba streiks un peļņa sniegs zināmu skaidrību par tā ietekmi uz pašreizējām un nākotnes naudas plūsmām,” sacīja Neuberger Berman vecākais analītiķis Maikls Bārs.
Lai gan Boeing trešajā ceturksnī iztērēja mazāk brīvo naudas līdzekļu, nekā gaidīts, lidmašīnu ražotājam, iespējams, nebūs citas izvēles, kā rīkoties pirms streika beigām, lai aizsargātu savu investīciju kategorijas reitingu, teica divi avoti.
Boeing akcijas kopš paziņojuma par finansējuma piešķiršanu ir pieaugušas, kas liecina, ka daži investori uzskata, ka ir sasniegts zemākais punkts. Viens no investoru avotiem teica, ka trīs gadu obligātās konvertējamās obligācijas ar 7-8 % gada kuponu, kuras varētu konvertēt akcijās ar 20 % prēmiju virs pašreizējās akciju cenas, varētu piesaistīt lielu pieprasījumu.
Paredzams, ka finansējums mīkstinās triecienu esošajiem akcionāriem, kuru akciju īpašumtiesības varētu samazināties, kad uzņēmums emitē jaunas akcijas.
Obligātā konvertējamā iespēja tika izmantota tāpēc, ka šādas hibrīdobligācijas reitingu aģentūras var uzskatīt par pašu kapitālu, un tas nozīmē, ka to emisija nepalielinātu parādu tādā pašā mērā kā obligāciju pārdošana. Tās ir draudzīgākas esošajiem akcionāriem, jo akciju konvertācija notiek pēc pāris gadiem un ar prēmiju.
Pašu kapitāla palielināšana ir vienīgā finansējuma iespēja parādu apgrūtinātajam Boeing, kas vēlas aizsargāt savus investīciju kategorijas reitingus.
Trīs lielākās reitingu aģentūras – S&P, Moody’s un Fitch – ir brīdinājušas, ka tās samazinās Boeing reitingus līdz “junk”, ja tas piesaistīs jaunu parādu, neatmaksājot aptuveni 11 miljardus ASV dolāru lielu parādu, kura termiņš ir līdz 2026. gada 1. februārim.