Volkswagen AG trešā ceturkšņa peļņa neatbilda analītiķu prognozēm, un tā akcijas sasniedza zemāko līmeni kopš 2010. gada oktobra.
Volkswagen trešā ceturkšņa peļņa neatbilda gaidītajam, tādējādi akciju vērtība samazinājās līdz 24 gadu minimumam. Eiropas lielākais autoražotājs saskaras ar pieaugošām izmaksām, pārstrukturēšanas izdevumiem un pieprasījuma samazināšanos, īpaši Ķīnā. Problēmas elektromobiļu tirgū un regulējuma spiediens samazina rentabilitāti.
Peļņa uz akciju samazinājās līdz 3,34 eiro, kas ir zemāka par analītiķu prognozētajiem 3,46 eiro, kas ir par 67% zemāks nekā iepriekšējā gadā, jo Vācijas autobūves gigants turpināja zaudēt pozīcijas pieaugošās konkurences apstākļos, atspoguļojot problēmu mērogu, ar kurām uzņēmums saskaras pieaugošo izmaksu un pieprasījuma palēnināšanās apstākļos.
Volkswagen ieņēmumi trešajā ceturksnī 78,36 miljardu eiro apmērā nedaudz pārsniedza tirgus gaidītos 75,7 miljardus eiro, tomēr salīdzinājumā ar to pašu ceturksni pērn tie bija nemainīgi. Uzņēmuma kopējo pārdošanas apjomu pieaugumu kavē globālo piegāžu samazināšanās, kas 3. ceturksnī salīdzinājumā ar pagājušo gadu samazinājās par 7%.
Pirmajos deviņos 2024. gada mēnešos Volkswagen piegādāja 6,5 miljonus automobiļu, kas ir par 4% mazāk nekā iepriekšējā gadā, uzsverot pieaugošās konkurences ietekmi, jo īpaši svarīgajā Ķīnas tirgū. Uzņēmuma darbības rezultāts janvārī-septembrī samazinājās līdz 12,9 miljardiem eiro, kas ir ievērojams 21% kritums salīdzinājumā ar 16,2 miljardiem eiro, kas tika reģistrēti tajā pašā periodā 2023. gadā.
“Mūsu deviņu mēnešu rezultāti atspoguļo sarežģīto tirgus vidi un uzsver, cik svarīgi ir īstenot mūsu uzsāktās darbības programmas visā grupā. Pēc deviņiem mēnešiem Volkswagen zīmola darbības peļņa bija tikai divi procenti. Tas uzsver, ka steidzami nepieciešams būtiski samazināt izmaksas un palielināt efektivitāti,” paziņoja Volkswagen grupas finanšu direktors un galvenais darbības direktors Arno Antlics.
Šīs nedēļas sākumā Volkswagen vadība paziņoja par plāniem slēgt vismaz trīs rūpnīcas Vācijā un atlaist desmitiem tūkstošu darbinieku, īstenojot vērienīgus pārstrukturēšanas pasākumus.
Izmaksu problēmas un pārstrukturēšanas izdevumi
Volkswagen deviņu mēnešu rezultātus ietekmēja paaugstinātās fiksētās izmaksas un pārstrukturēšanas uzkrājumi. Autoražotājs šogad reģistrēja 2,2 miljardus eiro pārstrukturēšanas izdevumu, no kuriem ievērojamas izmaksas attiecināmas uz Battery Cell Group (BGC) un Battery Group Partnerships (BGP) pārstrukturēšanu. Papildu finansiālo spriedzi radīja ar darbību nesaistīti faktori, tostarp VW Bank Russia dekonsolidācija.
Volkswagen Automobiļu nozares neto naudas plūsma bija 3,3 miljardi eiro, kas ir samazinājums salīdzinājumā ar 4,9 miljardiem eiro pagājušajā gadā, savukārt tās neto likviditāte arī samazinājās līdz 34,4 miljardiem eiro no 40,3 miljardiem eiro 2023. gada beigās.
Perspektīvas pārskatītas, jo pieaug nozares nelabvēlīgie faktori
Volkswagen atjaunināja savas prognozes 2024. gadam, prognozējot, ka gada pārdošanas ieņēmumi sasniegs aptuveni 320 miljardus eiro, kas kopumā ir nemainīgi salīdzinājumā ar 2023. gada pilnu gadu.
Uzņēmums sagaida, ka tā automobiļu nozares gada neto naudas plūsma būs aptuveni 2 miljardi eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā 2023. gadā, kad tā bija 10,7 miljardi eiro.
Autoražotājs paskaidroja, ka daļa no 2024. gada neto naudas plūsmas samazinājuma ir saistīta ar izdevumiem aptuveni 3,5 miljardu eiro apmērā saistībā ar uzņēmumu apvienošanu un pārņemšanu, no kuriem aptuveni 2 miljardi eiro ir attiecināmi uz izdevumiem saistībā ar plānoto kopuzņēmumu ar Rivian.