Air Astana gatavojas palielināt savu akciju cenu, kas pēdējā laikā ļoti krītas

Air Astana akciju cenas ir dramatiski kritušās kopš tās IPO 2024. gada februārī. Izpilddirektors Pīters Fosters atklāja, kā pasažieru pārvadātājs plāno paaugstināt savu tirgus vērtību.

Kazahstānas vadošā aviokompānija Air Astana ir vienīgā Vidusāzijas aviokompānija, kas kotēta trīs biržās, un tā ir vadījusi reģiona aviācijas nozari vairāk nekā 20 gadus.

Kopš tās IPO 2024. gada februārī aviokompānijas akciju cena ir samazinājusies. Pirms pusgada rezultātu paziņošanas Euronews tikās ar Air Astana izpilddirektoru Pīteru Fosteru, lai apspriestu viņa plānus paaugstināt akciju cenas un paplašināt Kazahstānas aviokompānijas klātbūtni pasaulē.

Fosters norādīja, ka pēdējā laikā akciju cena ir sagādājusi nelielu vilšanos. Tas ir, kopš IPO pagājušā gada februārī akciju cena ir samazinājusies. Bet. galvenais, kas jāatzīmē, ir tas, ka uzņēmums faktiski ir strādājis ļoti labi un turpina to darīt.

Fosters norādīja, ka viņa uzdevums ir vadīt uzņēmumu pēc iespējas labāk un, protams, palielināt akcionāru vērtību. “Mēs nesen paziņojām par ļoti ievērojamām dividendēm. Faktiski lielākās dividendes, ko mēs jebkad esam maksājuši, un tā ir viena no lielākajām dividendēm aviācijas nozarē šodien. Un tas atspoguļo spēcīgo sniegumu, spēcīgo bilanci un spēcīgu naudas bilanci. Mēs uzskatām, ka, ja mēs turpināsim labi pārvaldīt uzņēmumu un ja tas darbosies labi, akciju cena galu galā sekos.”

Viņš piebilda, ka, galvenais ir turpināt vadīt aviokompāniju tā, kā tas ir darīts pēdējos 20 gadus: koncentrēties uz izmaksām, saglabāt izmaksu konkurētspēju, lai aviosabiedrība saglabātu konkurētspēju arvien grūtākā globālajā tirgū, un maksimāli palielināt pakalpojumu līmeni, lai nodrošinātu augstākās klases drošības standartus.

Kazahstāna ir valsts ar 20 miljoniem cilvēku, un Air Astana šodien ir 62 lidmašīnas. Bet uzņēmums plānoto palielināt līdz 84 lidmašīnām līdz 2028. gada beigām.

Air Astana vadība ir pārliecināta, ka labākais veids, kā izmantot savu ģeogrāfisko stāvokli, ir strādāt ar partneru aviokompānijām no šīm valstīm. Tāpēc uzņēmums pašlaik apspriežam ar China Southern Ķīnā, kā arī ar pārvadātājiem Indijā.

Air Astana nesen arī parakstīja kodu koplietošanu ar Japan Airlines Japānas tirgum. Uzņēmms ir arī esošas komerciālas attiecības ar Lufthansa Rietumeiropā, ar Turkish Airlines Turcijā.

Jautājums, kā Air Astana pielāgo savas darbības stratēģijas, ņemot vērā pašreizējo degvielu taupošu lidmašīnu trūkumu.

Uzņēmuma vadība norādīja, ka dzinēju ražotāji ieviesa jaunu NASA dzinēju tehnoloģiju pirms desmit gadiem. Neiedziļinoties tehniskajās detaļās, tā bija tehnoloģija, kuru galvenokārt noteica nepieciešamība nodrošināt augstākas apvedceļa dzinējus, kas ir efektīvāki degvielas patēriņa ziņā.

Jūs saņemat vairāk jaudas, mazāk sadedzinājot degvielu, kas ietaupa aviokompānijas naudu un, protams, ir videi draudzīgāk. Faktiski ar vidējo lidojumu, kas ilgst līdz Londonai [no Astanas], 7,5 stundu lidojumā uzņemums varam ietaupīt līdz pat 20-25% vairāk degvielas, nekā būtu sadedzināts agrāk.

Problēma ar to ir tāda, ka dzinēja tehnoloģija ir salīdzinoši jauna, sarežģīta, un tā ir bijusi pakļauta uzticamības problēmām, kas turpinās, un tāpēc Air Astana nesaņemam pietiekami augstu efektivitātes vai ilgtspējības rādītājus, uz kuriem bija cerēts Taču uzņēmuma vadība ir pārliecināta, ka šīs problēmas ar laiku atrisināsies pašas no sevis.

 

 

Leave a Comment