Liels Japānas dzērienu ražotājs Asahi paziņo, ka piektdien to ir skāris kiberuzbrukums, kas jau piekto dienu ir traucējis tā ražošanas darbību.
Japāna saskaras ar ievērojamu Asahi produktu trūkumu, tostarp uzņēmuma Super Dry alus iztrūkumu, pēc kiberuzbrukuma, kas nopietni traucējis darbību Asahi Group Holdings, valsts lielākajā alus darītavā.
Uzbrukums sākās šajā pirmdienā un ir piespiedis uzņēmumu daļēji apturēt savu darbību. Pasūtījumi, piegādes un klientu zvanu centru pakalpojumi Japānā ir cietuši visvairāk, lai gan ārvalstu sistēmas nav ietekmētas.
Ražošana ir ietekmēta lielākajā daļā no 30 Asahi rūpnīcām valstī, un nav skaidrs, kad sistēma atkal darbosies.
“Mēs aktīvi izmeklējam cēloni un strādājam, lai atjaunotu darbību; tomēr pašlaik nav paredzams atjaunošanas laiks,” uzņēmums pirmdien norādīja savā publiskajā paziņojumā.
Asahi ir atcēlis arī iepriekš ieplānotos pasākumus un atliek produktu laišanu klajā kiberuzbrukuma dēļ, lai gan apstiprināja, ka nav nopludināti klientu dati. Saskaņā ar Bloomberg sniegto informāciju, uzņēmums paziņoja, ka vainīgie izmantoja izspiedējvīrusu, taču tas joprojām izmeklē incidenta pamatcēloņus.
Piektdien uzņēmuma pārstāve pastāstīja Associated Press, ka trešdien tika veiktas dažas ārkārtas piegādes.
Japānas plašsaziņas līdzekļi ziņoja, ka vairāki pārtikas veikali nesaņem savas piegādes un ka krājumi ir zemi, kas nozīmē, ka dažos veikalos produkti ir pilnībā izpārdoti.
Tokijā bāzētais uzņēmums Asahi, kas izveidojās no 1889. gadā dibināta priekšteča uzņēmuma, ir vadošais alus ražotājs Japānā. Viens no uzņēmuma populārākajiem dzērieniem ir Super Dry rīsu alus, taču tas ražo arī sidru, sulas, kā arī bērnu pārtiku, saldumus un dažus citus pārtikas produktus.
Asahi akciju vērtība piektdien nokritās par vairāk nekā 1%, kas ir zemākais līmenis, kāds nav pieredzēts kopš šī gada februāra mēneša.
Šis ir viens no pelnu nesošākajiem japāņu uzņēmumiem, tāpēc pagaidām nav skaidrs, cik liela ietekme uz uzņēmuma ekonomisko situāciju būs šim notikumam.