Automašīnu ražotājs Stellantis nākamgad investēs gandrīz 2 miljardus eiro Itālijas ražošanā un tērēs vēl 6 miljardus eiro piegādes ķēdē, otrdien valdības komisijai paziņoja Eiropas operāciju vadītājs.
Stellantis vadītāji izklāstīja Itālijas darbības izredzes tikai dažas nedēļas pēc tam, kad valde piespieda bijušo izpilddirektoru Karlosu Tavaresu atkāpties no amata, samazinoties pārdošanas apjomiem. Viņu aizstāj izpildkomiteja, kuru vada priekšsēdētājs Džons Elkans, līdz tiks iecelts jauns izpilddirektors.
Stellantis, pasaulē ceturtais lielākais autoražotājs, tika izveidots, 2021. gadā apvienojoties Fiat Chrysler un PSA Peugeot. Tā fiskālā bāze atrodas Nīderlandē, bet tā galvenā mītne atrodas Turīnā, Parīzē un Oburnhilsā, Mičiganā.
Stellantis Eiropas vadītājs Žans Filips Imparato paziņoja ekonomikas, darba un ekonomiskās attīstības ministriem, ka Turīna no janvāra kļūs par autoražotāju Eiropas galveno biroju, risinot Itālijas amatpersonu un arodbiedrību bažas kopš apvienošanās, ka autoražotāja smaguma centrs ir mainījies.
Tiekoties aiz slēgtām durvīm, Imparato sacīja ministriem, ka Stellantis sešas autoražošanas rūpnīcas Itālijā palielinās ražošanu, līdz 2032. gadam izlaižot vairāk nekā duci jaunu modeļu, ziņo Stellantis mediju birojs.
Jaunie modeļi ietver jaunu Fiat Pandina pilsētas automašīnu Pomigliano d’Arco, kas būs pieejama pircējiem no 2028. gada, savukārt Mirafiori Turīnā būs ražošanas pamats pilsētas automašīnai ar gan hibrīdiem, gan pilnībā elektriskiem spēka agregātiem. Melfi un Cassino Itālijas dienvidos iegūs jaunus hibrīdautomobiļus, tostarp jaunu Jeep Compass un Alfa Romeo Giulia.
“Es neslēpšu, ka 2025. gads būs smags gads, taču visas rūpnīcas Itālijā būs aktīvas,” preses konferencē pēc sanāksmes sacīja Imparato, kurā piedalījās arī arodbiedrības, reģionālās amatpersonas un nozares pārstāvji.
Ekonomikas attīstības ministrs Ādolfo Urso sacīja, ka viens no ražošanas apstādināšanas iemesliem ir jaunie Eiropas noteikumi, kas stājas spēkā 1.janvārī un paredz, ka vienai piektajai daļai saražoto automašīnu jābūt elektriskajiem transportlīdzekļiem, pretējā gadījumā tiks uzlikti naudas sodi. Viņš aicināja noteikumus mainīt.
Rūpnīcas Itālijā ir izmantojušas īstermiņa atlaišanas programmas, jo īpaši elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomi atpaliek. Lai gan arodbiedrības atzinīgi novērtēja paziņojumus, tās joprojām bija skeptiskas, ka varētu tikt gaidāms būtisks pavērsiens. Viņi teica, ka atlaišanas shēmas, visticamāk, turpināsies līdz nākamajam gadam.
“Nav apstākļu, lai teiktu, ka esam iegājuši jaunā fāzē,” sacīja Vilmas arodbiedrības vadītājs Roko Palombella. “Iespējams, jauns posms rūpnieciskajās attiecībās, bet ne jauns posms, kas garantēs rūpnīcu pastāvēšanu, vai teikt, ka situācija uzlabosies no rītdienas.”