Automobiļu giganta Volkswagen lielākais akciju īpašnieks Porsche-Piëch ģimene ir paziņojusi, ka atbalsta Vācijas rūpnīcu skaita samazināšanu kā izmaksu samazināšanas pasākumu.
Automašīnu ražotāja Volkswagen lielākā akcionāra puse, miljardieru Porsche-Piëch ģimene, ir atklājusi savu spēcīgo atbalstu daudzu Vācijas rūpnīcu slēgšanai, ziņo Financial Times. Porsche-Piëch ģimene ir lielākā daļa Vācijas holdinga kompānijas Porsche SE, kas savukārt ir Volkswagen grupas kontrolpaketes īpašnieks.
Atbalsts rūpnīcu slēgšanai izriet no priekšlikuma samazināt dividendes, ko Vācijas arodbiedrības ierosināja kā izmaksu samazināšanas alternatīvu rūpnīcu slēgšanai.
Tomēr šis priekšlikums ir licis Porsche-Piëch ģimenei vairāk uztraukties par uzņēmuma globālo konkurētspēju ilgtermiņā, vienlaikus saglabājot, ka uzņēmuma lieluma samazināšana ir pareizais ceļš.
Tas galvenokārt ir saistīts ar Volkswagen pašreizējo cīņu ar Eiropas pārdošanas apjomu atpalicību, kā arī augstām darbaspēka izmaksām un jaudas pārpalikumu.
Miljardieru ģimene jau uzsvērusi, ka kā risinājums tiks pieņemts tikai būtisks izmaksu efektivitātes pasākums. Porsche SE arī atklājis, ka finanšu plānošanas datu trūkuma, kā arī pastāvošās neskaidrības dēļ, iespējams, būs spiests būtiski samazināt savu daļu Volkswagen par gandrīz 40%.
Tā kā holdinga kompānijai jau tagad ir liels parādsaistības, citu ieguldījumu dēļ, dividenžu krituma un Volkswagen akciju apjoma samazināšanas ietekme ilgtermiņā varētu būt nozīmīga.
Volkswagen jau ir noraidījis iepriekšējo arodbiedrības priekšlikumu, kas rosināja samazināt dividendes un prēmijas, kā arī samazināt darba laiku. Šie pasākumi būtu devuši izmaksu ietaupījumu aptuveni 1,5 miljardu eiro apmērā.
No otras puses, autobūves kompānijas piedāvātie izmaksu samazināšanas plāni līdz šim ir ietvēruši tūkstošiem vācu darbinieku atlaišanu, kā arī pirmo reizi valstī slēgt rūpnīcas un samazināt atalgojumu par 10%. Volkswagen arī ir izvirzījis mērķi ietaupīt aptuveni 10 miljardus eiro.
Šīs bailes no potenciāli samazinātām dividendēm ir arī piespiedušas Porsche-Piëch ģimeni sadarboties ar Volkswagen arodbiedrībām, lai gan iepriekš mēģināja no tā izvairīties.
Garās sarunas par algām starp Volkswagen un Vācijas strādnieku arodbiedrībām IG Metall un AG šonedēļ iekļuva piektajā sarunu kārtā, pieaugot bažām par Ziemassvētku streikiem.
Sarunas līdz šim bijušas sarežģītas un diezgan lēnas, strādnieki pēdējā mēneša laikā jau divas reizes apturējuši darbu.
Viens no galvenajiem iemesliem Volkswagen pārdošanas atpalicībai Eiropā ir lielāka konkurence no Ķīnas konkurentiem, piemēram, BYD, Geely un SAIC. Šī konkurence ir īpaši sarežģīta, ja runa ir par elektriskajiem transportlīdzekļiem (EV), jo Ķīnas EV Eiropā bieži pārdod par lētākām cenām.
Lai gan nesenie ES tarifi iepriekšminētajiem Ķīnas automobiļu ražotājiem varētu zināmā mērā atbalstīt vietējos Eiropas autobūves uzņēmumus, daži Ķīnas autoražotāji jau ir sākuši pāriet uz hibrīdtransportlīdzekļiem, lai tos eksportētu uz ES, jo uz tiem pašreizējie tarifi vēl neattiecas.
Notiekošā Eiropas dzīves dārdzības krīze ir arī nozīmējusi, ka pircēji vilcinās veikt lielus pirkumus, vēl vairāk ietekmējot Volkswagen pārdošanas apjomu Eiropā.