Pasaulē lielākais juvelierizstrādājumu ražotājs Pandora nesen paaugstināja sava gada pieauguma prognozes, ko galvenokārt veicināja produktu klāsta paplašināšana.
Uzņēmums pirmdien paziņoja par 2024. gada otrā ceturkšņa peļņu, šajā periodā gūstot ieņēmumus 907,40 miljoni eiro apmērā.
Sešus procentus no šī ieņēmumu pieauguma nodrošināja tīkla paplašināšana. Tas kopā ar lielāku produktu izvēli veicināja arī lielāku veikalu apmeklētību, kas savukārt sekmēja lielākus ieņēmumus.
Darbības peļņa 2024. gada otrajā ceturksnī pieauga līdz 179,30 miljoniem eiro, salīdzinot ar 159,19 miljoniem eiro 2023. gada otrajā ceturksnī.
Pirmajā pusgadā ieņēmumi sasniedza 1 823,11 miljonus eiro, salīdzinot ar 1 573,85 miljoniem eiro attiecīgajā periodā pērn.
Pandora tagad sagaida, ka visa gada organiskā izaugsme 2024. gadā būs aptuveni 9-12 %, salīdzinot ar iepriekš maijā prognozētajiem 8-10 %. Tiek lēsts, ka darbības peļņa būs aptuveni 25 %.
Uzņēmums pēdējā laikā ir arī paplašinājis savu darbību jaunā dizaina astētikā saskaņā ar Phoenix stratēģiju, kas apvieno zīmolu, dizainu, personalizāciju un galvenos tirgus. Uzņēmums visā pasaulē laida klajā arī Pandora Essence kolekciju, kuras iedvesmas avots ir brīvas, plūstošas dabas formas.
Pandora prezidents un izpilddirektors Aleksandrs Laciks uzņēmuma 2024. gada 2. ceturkšņa peļņas pārskatā norādīja: “Mūsu stratēģija turpina virzīt Pandora uz jaunām virsotnēm, neskatoties uz to, ka vispārējie patērētāju izdevumi ir nedaudz lēni.
Mēs esam veiksmīgi uzsākuši ceļu, lai Pandora kļūtu pazīstama kā pilnvērtīgs juvelierizstrādājumu zīmols, un mūsu rezultāti liecina, ka patērētājiem patīk tas, ko viņi redz. Pateicoties mūsu labajiem rezultātiem, mēs atkal paaugstinām ieņēmumu prognozes 2024. gadam un ar optimismu raugāmies uz otro pusgadu.”
Uzņēmums Pandora nesen Dānijā sāka ražot laboratorijā audzētus dimantus, pirms tam tos piedāvājot Austrālijā, Apvienotajā Karalistē un Amerikā. Paredzams, ka šis solis padarīs dimantu rotaslietas pieejamākas plašākam cilvēku lokam, kā arī samazinās cenu barjeras, kas saistītas ar īstiem dimantiem.
Dānija pašlaik ir pirmā valsts, kurā tiek pārdoti Pandora laboratorijā audzētie dimanti. Uzņēmums dimantu izgatavošanā izmanto 100 % “zaļo” enerģiju, bet briljantu joslu un ietvaru izgatavošanā izmanto arī pārstrādātu zeltu un sudrabu.
Nesen ir strauji pieaugusi laboratorijā audzēto dimantu popularitāte, jo tie ir pieejami par pieņemamu cenu, kā arī tāpēc, ka dažās lielākajās dimantu ražotājvalstīs, piemēram, Kongo Demokrātiskajā Republikā (KDR), ir radušās bažas par cilvēktiesībām. Būtisks faktors, kas veicināja pieprasījumu pēc laboratorijā audzētiem dimantiem, bija arī oglekļa dioksīda emisijas, kas rodas, ražojot īstos dimantus.
Laciks paziņojumā presei sacīja: “Mūsu laboratorijā audzētie dimanti ir luksusa nākotne. Tie apvieno skaistumu un atbildību, un mēs esam ārkārtīgi priecīgi tos piedāvāt Dānijā. Tā kā esam Dānijas uzņēmums, mums ir īpaši nozīmīgi ieviest šo inovāciju mūsu vietējā tirgū.”
Pandora šī gada jūnijā Kopenhāgenā atklāja savu pirmo pamatveikalu, kas ir līdz šim lielākais Pandora veikals, kas izvietots 500 kvadrātmetru platībā.