Vairāki uzņēmumi savu alu marķē kā spāņu vai itāļu alu, lai gan produkti tiek brūvēti Apvienotajā Karalistē.
Lager zīmola Madrí Excepcional popularitāte grauj Carlsberg panākumus Apvienotajā Karalistē, britu laikrakstam The Telegraph ir paziņojis dāņu alus ražotāja izpilddirektors.
Madrí zīmols, kas Apvienotās Karalistes krogos tika laists klajā 2020. gadā, koncentrējas uz Spānijas kultūru, reklamējot sevi kā “Madrides dvēseli”.
Tas notiek, neraugoties uz to, ka patiesībā alus tiek brūvēts Anglijas Jorkšīras grāfistē Kanādas un ASV starptautiskajā uzņēmumā Molson Coors, kam pieder arī Doom Bar, Carling un Blue Moon.
Saskaņā ar NIQ datu ekspertu datiem Madrí Excepcional gada apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 93,3 miljonus mārciņu (108,9 miljonus eiro).
Molson Coors tīmekļa vietnē arī norādīts, ka 2024. gada otrajā ceturksnī Madrí Excepcional guva trešos lielākos pārdošanas ieņēmumus starp visiem Apvienotās Karalistes tirdzniecības vietās pārdotajiem alus veidiem.
Reaģējot uz šiem skaitļiem, konkurējošā zīmola Carlsberg izpilddirektors Jakobs Arups-Andersens sacīja The Telegraph: “Mēs redzam, ka konkurence pasaules alu jomā joprojām ir ļoti liela. Apvienotajā Karalistē tas ir sīvs cīņas lauks. Nav šaubu, ka viens no zīmoliem, kam Apvienotajā Karalistē klājas labi, ir Madrí. Ja skatāmies uz tirgus daļu, tas ir labi attīstījies. Es domāju, ka viņi ir atraduši labu piedāvājumu.”
Vairāki eksperti uzskata, ka Madrí straujais popularitātes pieaugums ir saistīts ar mārketinga kampaņu 2022. gada sākumā – laikā, kad Apvienotajā Karalistē bija ievērojami mazinājušās bažas par Covid-19 ierobežojumiem.
Izmantojot šo iespēju, Madrí centās kļūt par sinonīmu saules pielietām brīvdienām, kas bija daudzu britu sapnis pēc secīgiem aizliegumiem.
Lai gan Madrí tiek brūvēts Jorkšīrā, tam ir viena saikne ar Spāniju.
Tas tika radīts sadarbībā ar La Sagra, Spānijas amatnieku alus darītavu, kas arī pieder Molson Coors.
Šī gada sākumā Spānijas alus darītavas Estrella Galicia starptautiskais izpilddirektors apgalvoja, ka Madrí reklāma nav “ļoti godīga”.
“Viņi paveica ļoti labu darbu mārketinga ziņā, tas ir skaidrs. Taču tas ir mazliet sarežģīti, jo cilvēki domā, ka viņi dzer spāņu alu, bet tas tā nav,” Aitors de Artaza sacīja The Telegraph.
Apvienotajā Karalistē ir noteikumi, kas aizliedz maldinošu reklāmu, lai gan alus darītavām, protams, ir pieņemami iedvesmoties no citām valstīm un kultūras.
Carlsberg tikmēr šīs nedēļas sākumā sniedza atjauninātu informāciju par peļņu.
Izmaksu samazināšana uzņēmumā līdzsvaroja pārdošanas apjomu samazināšanos, ko izraisīja vājš patērētāju pieprasījums, un tas nozīmē, ka uzņēmums paaugstināja sava gada peļņas prognozi.
Kopējais pārdoto dzērienu apjoms Rietumeiropā gada pirmajā pusgadā samazinājās par 1,7 %.