Arodbiedrības ir palikušas pārsteigtas pēc tam, kad Audi Brisele apstiprināja, ka pēc 2025. gada nav plānots ražot tās flagmaņa modeli Forest ražotnē Briselē.
Beļģijas ražotnē tiek ražots augstākās klases elektromobilis Q8 e-tron SUV. Tomēr pieprasījuma samazināšanās un augstās ražošanas izmaksas ir radījušas neskaidrības par rūpnīcas likteni.
Ir apdraudētas vairāk nekā 3000 tiešo darbavietu un vairāki simti apakšuzņēmēju.
Rūpnīcas darbinieki trešdienas rītā neatgriezās darbā, kā bija paredzēts, jo arodbiedrības uzskata, ka plāni pārtraukt automobiļa modeļa ražošanu varētu nozīmēt rūpnīcas galu.
Hoakins Malpica, kurš kopš 2006. gada strādā rūpnīcā kā apakšuzņēmējs loģistikas jomā, teica: “Es esmu dusmīgs par visu notiekošo, dusmīgs par lēmumu slēgt ražotni. Ja vien būtu alternatīvas, kā saglabāt ražotni, bet mēs tam neticam.”
Audi Brussels pārstāvis Pīters D’Hūrs sacīja, ka rūpnīcu var nebūt obligāti jāslēdz.
“Joprojām ir vairākas iespējas. Viena no šīm iespējām, piemēram, ir tāda, ka mēs meklējam iespēju integrēt noteiktus projektus šeit, mūsu ražotnē. Kā piemēru var minēt: Mēs varētu domāt par detaļu ražošanu citām rūpnīcām,” teica D’Hūrs.
Jūlijā Audi Brussels paziņoja par plāniem restrukturizēt Briseles ražotni, kurā strādā vairāk nekā 3000 darbinieku, atsaucoties uz mazāku pieprasījumu pēc ražotajiem SUV un “ilgstošām strukturālām problēmām”.
Vācijas ražotājs Volkswagen, kas kontrolē Audi zīmolu, ir vadošais autoražotājs Eiropā. Šonedēļ uzņēmums paziņoja, ka pirmo reizi savā 87 gadus ilgajā vēsturē apsver vairāku rūpnīcu slēgšanu Vācijā.
Šis lēmums ir daļa no taupības plāna, jo uzņēmums saskaras ar spēcīgāku konkurenci ārpus Eiropas. Volkswagen izpilddirektors Olivers Blūme paziņojumā sacīja, ka “Eiropā ienāk jauni dalībnieki. Vācija kā uzņēmējdarbības vieta arvien vairāk atpaliek konkurētspējas ziņā.”
Briseles rūpnīcā strādājošās arodbiedrības 17. septembrī saņems plašāku informāciju par alternatīviem projektiem attiecībā uz šo ražotni, tostarp pārskatu par potenciālajiem pircējiem.