Šis solis liek apšaubīt BYD zemo izmaksu biznesa modeli, jo Ķīnas uzņēmumi piedāvā cenas zemākas par konkurentiem.
Ķīnas autoražotājs BYD (Build Your Dreams) veiks savu līdz šim lielāko atsaukšanu – 115 000 transportlīdzekļu savā vietējā tirgū dizaina defektu un ar akumulatoru saistītu drošības risku dēļ.
Atsaukums attiecas uz Tang sērijas un Yuan Pro transportlīdzekļiem, gan elektriskajiem, gan hibrīdautomobiļiem, kas ražoti laikā no 2015. līdz 2022. gadam.
Konkrētāk, aptuveni 44 500 Tang sērijas vienību tiks atsauktas bojāta piedziņas motora kontrollera dēļ. Dažos gadījumos tas var izraisīt shēmas plates koroziju un automašīnas elektroenerģijas zudumu, norāda Ķīnas Valsts tirgus regulēšanas administrācija.
Aptuveni 71 200 Yuan Pro automašīnas tiks atsauktas arī nepareizi uzstādītu akumulatora blīvējumu dēļ, kas varētu ļaut ūdenim iekļūt akumulatorā, dažos gadījumos samazinot izejas jaudu.
“BYD Auto Industry Co., Ltd. pilnvaros savus dīlerus bez maksas uzklāt īpašu hermētiķi, lai pastiprinātu akumulatora korpusu uz skartajiem transportlīdzekļiem, atjaunojot ūdensnecaurlaidību un novēršot drošības risku,” paziņoja Valsts tirgus regulēšanas administrācija.
Ķīna dominē globālajā elektrotransportlīdzekļu nozarē daļēji pateicoties dāsnajām valsts subsīdijām, kā arī tālredzīgai pieejai, kas nozīmē, ka uzņēmumi investēja elektrotehnoloģijās krietni pirms globālajiem konkurentiem.
Šo uzņēmumu pieaugums ir īpaši kaitīgs Eiropas uzņēmumiem, kuriem joprojām ir grūti piedāvāt elektroautomobiļus par zemāku cenu nekā viņu Ķīnas konkurentiem. Lai aizsargātu vietējos uzņēmumus, ES kopš pagājušā gada ir noteikusi tarifus Ķīnā ražotiem elektroautomobiļiem Eiropā.
Dažiem patērētājiem centieni saglabāt cenas zemas tomēr šķiet brīdinājuma signāls, jo rodas drošības problēmas.
Aprīlī Ķīnas elektroautomobiļu uzņēmums Xiaomi izpelnījās kritiku pēc tam, kad trīs cilvēki gāja bojā negadījumā, kurā bija iesaistīts viens no uzņēmuma SU7.
Tomēr drošības incidenti nav raksturīgi tikai Ķīnas zīmoliem. Vairāki globālie regulatori ir pauduši bažas par durvju rokturu drošību elektroautomobiļos, ko ražo amerikāņu uzņēmums Tesla, kas pieder Īlonam Maskam.
Atšķirībā no parastajām automašīnām, Tesla rokturi ir atkarīgi no sensoriem un elektrības, kas nozīmē, ka tie var sabojāties strāvas padeves pārtraukuma laikā.
Šo dizainu ir atkārtojuši tādi zīmoli kā Xiaomi, lai gan Ķīna tagad ir ierosinājusi noteikumus, kas paredz, ka vieglajiem automobiļiem jābūt mehāniskiem atbrīvošanas mehānismiem, kas pieejami gan automašīnas iekšpusē, gan ārpusē.