Āzijas ātrās modes gigants Shein ir izvēlējies Franciju par vietu, kur atvērt savus pirmos pastāvīgos fiziskos tirdzniecības punktus.
Vispirms tas ieņems koncesijas universālveikalos Parīzē, kam sekos vēl piecas citas pilsētas – Dižona, Reimsa, Grenoble, Anžē un Limožas pilsēta.
Shein ceturtdien BBC sacīja, ka Francijas “ietekmīgais globālais modes tirgus” bija “dabiska izvēle” kā uzņēmuma fizisko veikalu izmēģinājumu vieta.
Modes zīmols ir kļuvis vislabāk pazīstams ar savu lēto un moderno apģērbu, taču ir saņēmis kritiku par ietekmi uz vidi un uzņēmuma darbinieku darba apstākļiem.
Uzņēmums iepriekš ir atvēris pagaidu pop-up veikalus tādās pilsētās kā Madride un Parīze, taču nekad nav pārvaldījis pastāvīgu fizisku veikalu.
Jaunie veikali tiek atvērti, sadarbojoties ar mazumtirdzniecības īpašumu grupu Societe des Grands Magasins (SGM). Francijas uzņēmums pārvalda universālveikalus BHV Marais un Galeries Lafayette, kuros atradīsies tā sauktie “veikals veikalā” veikali.
Shein uzņēmums savā paziņojumā norādīja, ka šie veikali radīs aptuveni 200 darbavietas Francijā, piebilstot, ka sadarbības mērķis ir atdzīvināt pilsētu centrus un universālveikalus valstī.
“Izvēloties Franciju par vietu fiziskās mazumtirdzniecības izmēģinājumiem, Shein mērķis ir sniegt labumu Francijas klientiem un plašākam mazumtirdzniecības sektoram,” paziņoja uzņēmums.
Tas notiek pēc tam, kad Francijas Senāts jūnijā pieņēma likumprojektu par ātrās modes industrijas regulēšanu, piemērojot sankcijas tādiem uzņēmumiem kā Shein un konkurentam Temu, un aizliedzot to reklāmas.
Shein, kas piegādā preces uz vairāk nekā 150 valstīm, galvenokārt darbojas tiešsaistē, izmantojot savu tīmekļa vietni un lietotni.
Dibināts Ķīnā 2008. gadā un kura galvenā mītne atrodas Singapūrā, uzņēmums Shein ir nonācis uzmanības centrā par savu ātrās modes preču ražošanu.
Šis biznesa modelis ātri ražo lētas drēbes, kuru pamatā ir jaunākie stili, taču ir izpelnījies kritiku par ietekmi uz vidi. Bažas ir paustas arī par darba apstākļiem Shein piegādes ķēdē.
Šveices interešu aizstāvības grupas Public Eye 2024. gadā publicētā izmeklēšanā tika atklāts, ka dažu piegādātāju darbinieki vienā brīdī strādāja 75 stundas nedēļā, neskatoties uz Shein solījumu uzlabot apstākļus.