Vācijas gaisa transporta kompānija Volocopter ir iesniegusi maksātnespējas pieteikumu pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem piesaistīt līdzekļus arvien sarežģītākā starptautiskajā tirgū.
Vācijas pilsētas gaisa mobilitātes (UAM) jaunuzņēmums Volocopter GmbH paziņojis, ka sācis maksātnespējas pieteikuma procesu, jo nav spējis nodrošināt nepieciešamos līdzekļus normālas darbības turpināšanai.
Uzņēmums iesniedza maksātnespējas pieteikumu Karlsrūes vietējā tiesā Vācijas dienvidrietumos. Advokāts un partneris Vācijas vadības konsultāciju un advokātu birojā Anchor Rechtsanwältegesellschaft mbH Tobias Vāls ir iecelts par Volocopter administratoru.
Volocopter tika palaists 2011. gadā un ir strādājis pie pilsētas gaisa transporta attīstības, izmantojot pilnībā elektrisku vertikālās pacelšanās un nosēšanās (eVTOL) lidmašīnu, kas ir ilgtspējīga, droša un klusa.
Uzņēmumam ir arī digitālā platforma VoloIQ, kas ir balstīta uz mākoņiem un ir neatņemama Volocopter darbības un ekosistēmas sastāvdaļa. Kā tāds VoloIQ ir saukts arī par uzņēmuma “digitālajām smadzenēm”.
Volocopter joprojām gaida savu gaisa kuģa tipa sertifikātu no Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūras (EASA), lai varētu palaist VoloCity, kas būs tā pilsētas eVTOL. Paredzams, ka VoloCity būs pieejams no nākamā gada.
Vāls paziņojumā presei Volocopter tīmekļa vietnē sacīja: “Uzņēmumam ir nepieciešams finansējums, lai veiktu pēdējos soļus ceļā uz ienākšanu tirgū. Mēs centīsimies līdz februāra beigām izstrādāt restrukturizācijas koncepciju un īstenot to kopā ar investoriem.”
Dirks Hoke, Volocopter izpilddirektors (CEO) arī paziņojumā presei sacīja: “Mēs esam priekšā mūsu nozares vienaudžiem mūsu tehnoloģiskajā, lidojumu testu un sertifikācijas progresā. Tas padara mūs par pievilcīgu uzņēmumu, kurā investēt, kamēr mēs organizējam sevi ar iekšēju pārstrukturēšanu.”
Hoke atkāpsies no Volocopter izpilddirektora amata nākamā gada februāra beigās.
Lai gan uzņēmums iepriekš ir saņēmis ievērojamu finansējumu, tagad tam ir nepieciešams vairāk, lai beidzot varētu pabeigt ieviešanu tirgū. Tomēr pašreizējie sarežģītie Vācijas un starptautiskie ekonomiskie apstākļi pēdējos vairākos mēnešos ir padarījuši finansējumu nepietiekamu un to iegūšana ir bijusi lēna.
Tas jo īpaši attiecas uz eksperimentāliem tehnoloģiju un autobūves uzņēmumiem, kas var saskarties ar lielāku investoru piesardzību un rūpīgu pārbaudi, ņemot vērā pieaugošo ģeopolitisko nenoteiktību, novājinātos pasaules akciju tirgus un augstās procentu likmes.
Pastāvīgā dzīves dārdzības krīze, kas joprojām ir novērojama vairākās pasaules daļās, arī ir mazinājusi investoru uzticību un daudzos gadījumos samazinājusi investīcijām pieejamos līdzekļus.
Šī vājā investīciju vide ietekmē ne tikai jaunuzņēmumus, bet arī daudz vairāk pazīstamus uzņēmumus, piemēram, Tesla, kas arī ir saskārusies ar klusu investoru entuziasmu par nesen izziņoto Robotaxi, kas pazīstams arī kā Cybercab. Tas ir paredzēts divvietīgam, pašbraucošam transportlīdzeklim, tomēr investori ir aicinājuši sniegt sīkāku informāciju par cenām, biznesa modeli un palaišanas laiku.