Ķīnas automašīnu ražotāja BYD pārdošanas apjomi pieauga pagājušā gada beigās, un tas konkurē ar Tesla par pasaulē vislabāk pārdoto elektrisko transportlīdzekļu (EV) ražotāju 2024. gadā.
Uzņēmums saka, ka decembrī tas pārdeva 207 734 EV, sasniedzot 1,76 miljonus gadā, jo subsīdijas un atlaides palīdzēja piesaistīt klientus.
Tas notiek, kad Tesla vēlāk ceturtdien paziņos savus ceturkšņa pārdošanas rādītājus. Iepriekšējā ceturksnī ASV elektrisko automobiļu ražotājs saglabāja nelielu pārsvaru EV pārdošanas apjomā salīdzinājumā ar BYD, taču Šeņdžeņā bāzētais uzņēmums ir samazinājis atšķirību.
BYD kopējais transportlīdzekļu pārdošanas apjoms 2024. gadā pieauga par vairāk nekā 41%, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu. Pieaugumu galvenokārt nodrošināja hibrīdautomobiļu pārdošana.
Uzņēmums ir guvis labumu no automašīnu pārdošanas apjoma pieauguma vietējā tirgū, jo intensīvā konkurence samazināja cenas un valdības subsīdijas mudināja patērētājus aizstāt savas vecās automašīnas ar EV vai citām degvielu taupošākām iespējām.
BYD pārdod 90% savu automašīnu Ķīnā, kur tā ir palielinājusi savu pārsvaru pār ārvalstu zīmoliem, piemēram, Volkswagen un Toyota.
BYD un citu Ķīnas EV ražotāju izaugsme ir pretrunā ar izaicinājumiem, ar kuriem saskaras daži mantotie automašīnu ražotāji, kuri ir cīnījušies lielākajos Rietumu tirgos.
Pagājušajā mēnesī Honda un Nissan apstiprināja, ka tās risina apvienošanās sarunas, abām Japānas firmām cenšoties cīnīties pret konkurenci no Ķīnas autobūves nozares.
Arī decembrī Volkswagen paziņoja, ka ir panācis vienošanos ar IG Metall arodbiedrību, kas novērsīs rūpnīcu slēgšanu Vācijā un izvairīsies no tūlītējas piespiedu atlaišanas.
Vācijas autoindustrijas gigants iepriekš brīdināja, ka, lai samazinātu izmaksas, tam varētu nākties pirmo reizi valstī slēgt rūpnīcas.
Mēneša sākumā automašīnu ražošanas giganta Stellantis boss Karloss Tavaress pēc sadursmes sēžu zālē nekavējoties atkāpās no amata.
Viņa pēkšņā aiziešana no uzņēmuma, kuram pieder tādi zīmoli kā Vauxhall, Jeep, Fiat, Peugeot un Chrysler, notika divus mēnešus pēc tam, kad Stellantis izdeva brīdinājumu par peļņas samazināšanos.
- gada trešajā ceturksnī BYD ieņēmumi pieauga, pirmo reizi pārspējot Tesla.
No jūlija līdz septembrim tas sasniedza vairāk nekā 200 miljardus juaņu (28,2 miljardus ASV dolāru), kas ir par 24% vairāk nekā tajā pašā periodā pagājušajā gadā un vairāk nekā Īlona Maska uzņēmumam, kura ceturkšņa ieņēmumi bija 25,2 miljardi ASV dolāru.
Tomēr Tesla joprojām pārdeva vairāk elektrisko transportlīdzekļu (EV) nekā BYD.
Ķīnas automašīnu ražotāji ir mēģinājuši palielināt savu EV pārdošanu ārpus valsts, taču dažos lielākajos tirgos tie ir saskārušies ar atgrūšanos.
Oktobrī visā blokā stājās spēkā Eiropas Savienības tarifi līdz 45,3% apmērā Ķīnā ražotu elektromobiļu importam. ASV ir arī noteikusi 100% nodevu Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem, un paredzams, ka ievēlētais prezidents Donalds Tramps noteiks papildu tarifus importam.
Tikmēr BYD ir paplašinājis savu pozīciju jaunajās tirgus ekonomikas valstīs. Pagājušajā mēnesī tā saskārās ar neveiksmi Brazīlijā – tās lielākajā aizjūras tirgū – varas iestādēm apturot BYD rūpnīcas celtniecību, sakot, ka strādnieki dzīvoja apstākļos, kas pielīdzināmi “verdzībai”.
BYD paziņoja, ka ir pārtraukusi attiecības ar iesaistīto būvniecības firmu un joprojām ir apņēmusies “pilnībā ievērot Brazīlijas tiesību aktus”.