Amazon akcijas samazinās, jo palēninās tiešsaistes pārdošanas apjoms

Amazon.com akcijas piektdien samazinājās par vairāk nekā 12 % pēc tam, kad uzņēmums ziņoja par lēnāku tiešsaistes pārdošanas apjomu pieaugumu otrajā ceturksnī un paziņoja, ka patērētāji meklē lētākas iepirkšanās iespējas.

Interneta iepirkšanās giganta komentāri atbilst pēdējā laikā vērojamajai patērētāju attieksmei, kas vērsta uz cenu apzināšanos.

Amazon izpilddirektors Endijs Džesijs pēc peļņas paziņojuma telefonsarunā sacīja, ka klienti, kad vien var, samazina cenu.

Uzņēmuma akcijas tika tirgotas par aptuveni 165 ASV dolāriem, un tā akcijas bija vienas no lielākajām Nasdaq indeksā. Ja zaudējumi saglabāsies, Amazon bija gatavs zaudēt aptuveni 188 miljardus ASV dolāru tirgus vērtības.

“Šķiet, ka patērētāju tēriņu tendences, ar kurām saskaras mazumtirdzniecības kolēģi, beidzot ir sasniegušas Amazon P&L,” teica MoffettNathanson analītiķis Maikls Mortons.

Amazon interneta veikalu pārdošanas apjoms otrajā ceturksnī pieauga par 5 %, sasniedzot 55,4 miljardus ASV dolāru, salīdzinot ar 7 % pieaugumu pirmajā ceturksnī.

Temu un Shein konkurence e-komercijas mazumtirdzniecības jomā ir pastiprinājusies, jo šie uzņēmumi pārdod dažādas preces par zemām cenām tieši no Ķīnas.

Amazon šogad saskaras ar diviem izaicinājumiem – patērētājs, kas turpina meklēt zemākas cenas, un konkurence, ko lielā mērā rada tādas atlaižu vietnes kā Temu un Shein.

United Parcel Service, pasaulē lielākais paku piegādes uzņēmums, paaugstina maksu, lai palielinātu ieņēmumus, kas samazinājās pēc tam, kad Temu un Shein padarīja lēnākas un zemas peļņas piegādes par lielāku Atlantā bāzētā uzņēmuma uzņēmējdarbības daļu. Amazon ir UPS lielākais klients.

Tomēr Amazon ceturkšņa peļņa un mākoņdatošanas pārdošanas apjomi pārsniedza analītiķu aplēses.

Amazon Web Services, tās mākoņpakalpojumu struktūrvienības, ieņēmumi pieauga par 19 %, kas bija labāki, nekā gaidīts. Turklāt tas notika dažas dienas pēc tam, kad Microsoft mākoņpakalpojumu struktūrvienības Azure ieņēmumi neatbilda tirgus aplēsēm un izraisīja vēl lielākas bažas par lielo tehnoloģiju lielajiem izdevumiem mākslīgā intelekta jomā.

Sietlā bāzētā Amazon cenšas panākt konkurentus Microsoft, kas sadarbojas ar OpenAI, un Google, izstrādājot savus tā sauktos lielos valodas modeļus, kas var gandrīz nekavējoties atbildēt uz sarežģītiem pieprasījumiem vai mājieniem.

Saskaņā ar LSEG datiem Amazon nākotnes cenas un peļņas attiecība nākamajiem 12 mēnešiem, kas ir parasts akciju vērtēšanas etalons, bija 33,92, salīdzinot ar Alphabet 20,46 un Microsoft 30,88.

Leave a Comment