Daudzgadu līgums ir jaunākais šāda veida līgums, kas noslēgts starp OpenAI un mediju uzņēmumu.
OpenAI un globālais žurnālu gigants Condé Nast ir paziņojuši par partnerību, lai ChatGPT un tās meklētājprogramma SearchGPT varētu rādīt Vogue, The New Yorker, GQ un citu Condé Nast pārstāvēto izdevumu saturu.
Šis vairāku gadu līgums ir jaunākais šāda veida līgums, ko OpenAI noslēdzis ar lielākajiem mediju uzņēmumiem.
Plašsaziņas līdzekļu organizāciju radīto saturu meklē tehnoloģiju uzņēmumi, kas to izmanto, lai apmācītu savus mākslīgā intelekta (AI) modeļus.
Daži plašsaziņas līdzekļu uzņēmumi, tostarp New York Times un Chicago Tribune, ir pret to iebilduši un sākuši tiesiskas darbības, lai aizsargātu savu saturu.
OpenAI un Condé Nast neatklāja vienošanās finansiālos nosacījumus.
“Mēs esam apņēmušies sadarboties ar Condé Nast un citiem ziņu izdevējiem, lai nodrošinātu, ka, mākslīgajam intelektam ieņemot arvien lielāku lomu ziņu atklāšanā un piegādē, tiktu saglabāta precizitāte, integritāte un cieņa pret kvalitatīviem ziņojumiem,” sacīja OpenAI galvenais darbības direktors Breds Likaps.
Ziņu mediju organizācijas ir saskārušās ar izaicinājumiem, ko to uzņēmējdarbības modeļiem rada sociālo mediju un citu digitālo platformu attīstība.
“Mūsu partnerība ar OpenAI sāk kompensēt daļu no šiem ieņēmumiem, ļaujot mums turpināt aizsargāt un ieguldīt mūsu žurnālistikā un radošajos centienos,” teica Condé Nast izpilddirektors Rodžers Linčs.
OpenAI pagājušajā mēnesī laida klajā ar mākslīgo intelektu darbināmas meklētājprogrammas prototipu SearchGPT.
Savā paziņojumā uzņēmums toreiz norādīja, ka tas vāc atsauksmes un ieskatus no saviem partneriem ziņu nozarē, lai izstrādātu jauno platformu.
Starp citiem uzņēmumiem, kas ir sadarbojušies ar AI uzņēmumu, ir žurnāls Time, Financial Times un Associated Press.
Daudzi analītiķi uzskata, ka mākslīgā intelekta tērzēšanas robotu tehnoloģija nākotnē būs interneta meklētājprogrammu galvenā sastāvdaļa.
Arī meklētājprogrammu gigants Google ir sacenties, lai papildinātu savus produktus ar AI darbināmiem rīkiem.
Lai gan citi AI uzņēmumi izstrādā meklēšanas produktus, Google joprojām ir dominējošais spēlētājs, kas ieņem vairāk nekā 90 % pasaules tirgus.
Izmaiņas meklētājprogrammu reakcijā uz vaicājumiem, piedāvājot sarunu rindkopas, nevis novirzot lietotājus uz saitēm, ir izraisījušas satraukumu arī ziņu plašsaziņas līdzekļu uzņēmumos, no kuriem daudzi ir atkarīgi no meklēšanas datplūsmas auditorijas un ieņēmumiem.