Eurostar ir paziņojis, ka plāno sākt tiešos vilcienu satiksmi no Londonas uz Vāciju un Šveici, tādā veidā cerot palielināt uzņēmuma darbības lauku un palielināt konkurētspēju.
Uzņēmums paziņoja, ka līdz 50 jaunu vilcienu flote, kas maksā aptuveni 2 miljardus eiro tiks iegādāta tuvāko gadu laikā, un tā tiks palaista ceļotāju lietošanai 2030. gadu sākumā.
Ceļojuma laiks starp Londonu un Frankfurti būs apmēram piecas stundas un apmēram piecas stundas un 20 minūtes līdz Ženēvai.
Eurostar priekšnieks sacīja, ka ir liels pieprasījums pēc braucieniem ar vilcienu visā Eiropā, neskatoties uz problēmām, ko rada augstākas darbības izmaksas un inflācija, kas saspiež klientiem pārvērtēt savu budžetu.
“Ir klāt jauns starptautiskās ilgtspējīgas ceļošanas zelta laikmets,” sacīja uzņēmuma Eurostar izpilddirektore Gvendolīna Kazenave, piebilstot, ka klienti “vēlas doties pa dzelzceļu tālāk nekā jebkad agrāk”.
Uzņēmums arī plāno piedāvāto jauno vilciena floti apkalpot tiešo līniju uz Ženēvu gan no Amsterdamas, gan Briseles. Tāpat Eurostar paziņojumā ir teikts, ka uzņēmums sadarbojas ar partneriem, lai jaunās līnijas izveidotu un tās darbotos nevainojami.
Nav skaidrs, vai maršrutos uz Frankfurti un Ženēvu būs pieturas, kas paredzētas pasažieru iekāpšanai vai izkāpšanai.
Paziņojums nāca, jo uzņēmums ziņoja, ka 2024. gadā pasažieru skaits ir palielinājies par 5%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. 2024. gadā tas sasniedza rekordlielu skaitu 19,5 miljonu pasažieru visos tā pakalpojumos.
Uzņēmums arī paziņoja, ka palielinās sava populārākā maršruta starp Londonu un Parīzi biežumu. Šobrīd Eurostar Londonas vilcieni kursē uz Parīzi, Briseli un Amsterdamu, bet slēpošanas sezonas laikā uz Francijas Alpiem.
Tas arī kursē vilcienus Francijā, Vācijā, Nīderlandē un Beļģijā. Pašlaik Eurostar ir monopols uz vilcieniem, kas šķērso Lamanša tuneli.
Londonas St Pancras Highspeed, kurai pieder stacija un kura apkalpo sliežu ceļu uz Lamanša tuneli Folkstonā, vēlas piesaistīt dažādus vilcienu operatorus, lai piedāvātu dažādus pakalpojumus Eiropā.
Uzņēmums Getlink, kam pieder Lamanša tunelis, februārī parakstīja līgumu ar Londonas St Pancras Highspeed, lai palielinātu pakalpojumu skaitu, kas kursē uz Eiropu.
Viens no galvenajiem Eurostar konkurentiem var būt britu uzņēmums Virgin, kas arī cer drīzā nākotnē uzsāk vilcienu satiksmi caur Lamanša tuneli. Tas varētu ievērojami mazināt Eurostar monopolu.