Google, Amazon, Walmart cenšas pievienoties Indijas digitālās valūtas projektam

GooglePay, Walmart atbalstītā PhonePe un AmazonPay ir starp pieciem maksājumu uzņēmumiem, kas vēlas pievienoties Indijas centrālās bankas digitālās valūtas izmēģinājuma projektam, piedāvājot veikt darījumus ar e-rūpiju, pavēstīja trīs diskusijās tieši iesaistīti avoti.

Indijas finanšu tehnoloģiju uzņēmumi Cred un Mobikwik ir pārējie divi, kas ir iesnieguši pieteikumus, lai pievienotos izmēģinājuma projektam, piebilda avoti.

Indijas Rezervju banka 2022. gada decembrī uzsāka e-rūpija – digitālās alternatīvas fiziskajai valūtai – izmēģinājuma projektu. Pēc sākotnējā uzplaukuma e-rūpijas darījumu skaits ir samazinājies, atspoguļojot cīņu, ar kādu centrālās bankas visā pasaulē ir saskārušās, popularizējot digitālās valūtas.

Google Pay un Amazon Pay ir maksājumu lietotnes, ko piedāvā attiecīgi Alphabet Inc, kas atvieglo mazumtirdzniecības maksājumus, izmantojot Indijā plaši lietoto vienoto maksājumu (UPI).

Sākotnēji centrālā banka bija atļāvusi tikai bankām piedāvāt e-rūpiju, izmantojot to mobilās lietotnes, bet aprīlī tā paziņoja, ka maksājumu uzņēmumi arī var piedāvāt e-rūpijas darījumus, izmantojot savu platformu, tiklīdz to apstiprinājusi RBI.

Maksājumu uzņēmumi cieši sadarbojas ar RBI un iekšzemes maksājumu iestādi National Payments Corporation of India (NPCI), un paredzams, ka tie nodrošinās piekļuvi e-rūpijas valūtai nākamo trīs līdz četru mēnešu laikā.

RBI un NPCI neatbildēja uz e-pasta vēstulēm ar lūgumu sniegt komentārus, kā arī pieci uzņēmumi atteicās sniegt komentārus.

Lai gan pagājušā gada beigās darījumu skaits, izmantojot digitālo valūtu, bija pieaudzis līdz vairāk nekā 1 miljonam dienā, kopš tā laika tas ir strauji samazinājies līdz aptuveni 100 000-200 000 dienā, teica viens no avotiem.

Atļaujot populāriem maksājumu uzņēmumiem piedāvāt e-rūpiju, vajadzētu palīdzēt palielināt apjomu, paplašinot lietotāju bāzi.

Kopā šie pieci maksājumu uzņēmumi veic vairāk nekā 85 % digitālo maksājumu, izmantojot UPI, kas vidēji mēnesī veido aptuveni 13 miljardus darījumu.

Lai gan centrālā banka turpina mēģināt popularizēt e-rūpiju, tai nav tuvāko plānu veikt digitālās valūtas ieviešanu pilnā apjomā.

Leave a Comment