Nestlé visā pasaulē likvidēs 16 000 darbavietu, veicot vērienīgu pārstrukturēšanu

Nestlé visā pasaulē likvidēs 16 000 darbavietu, lai racionalizētu darbību, koncentrētos uz augstas atdeves produktiem un nostiprinātu rentabilitāti jaunā izpilddirektora Filipa Navratila vadībā.

Pārtikas un dzērienu gigants Nestlé ir paziņojis, ka nākamo divu gadu laikā visā pasaulē likvidēs 16 000 darbavietu. Starp tām ir 12 000 balto apkaklīšu amatu vadības un biroja amatos, kā arī 4000 papildu amatu ražošanas, loģistikas un piegādes ķēdes nodaļās.

Atlaišanas ir daļa no plašākiem centieniem racionalizēt Nestlé darbaspēku un koncentrēt investīcijas uz augstas veiktspējas zīmoliem un produktiem ar lielu potenciālo atdevi: kafiju, konditorejas izstrādājumiem un augstākās kvalitātes precēm.

Nākamais solis ir pabeigt stratēģisko portfeļa pārskatīšanu attiecībā uz ūdens un augstākās kvalitātes dzērienu biznesu, kā arī vitamīnu un uztura bagātinātāju zīmoliem.

Nestlé pārstrukturēšanas mērķis ir uzlabot rentabilitāti un efektivitāti pieaugošā spiediena apstākļos. Uzņēmuma akciju cena kopš 2022. gada ir kritusies par aptuveni 35%. Pārdošanas apjoma pieaugums 2024. gadā pieauga tikai par 2,2%, kas ir vājākais rādītājs pēdējo gadu laikā, lai gan šī gada pirmajos deviņos mēnešos tas pieauga līdz 3,3%.

Ziņotais neto pārdošanas apjoms, ko ietekmēja valūtas kursi, 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedza 65,9 miljardus Šveices franku (70,96 miljardus eiro), kas ir par 1,9% mazāk nekā iepriekšējā gada atbilstošajā periodā.

Tikmēr pieaugošās ārējās izmaksas un tirdzniecības šķēršļi turpina samazināt peļņas normas, piemēram, nesen ASV noteiktais 39% importa tarifs Šveices precēm.

Tomēr uzņēmums sagaida, ka darbavietu samazināšana radīs aptuveni 1 miljarda Šveices franku gada ietaupījumu un veicinās kopējo izmaksu ietaupījumu mērķa pieaugumu 3 miljardu Šveices franku apmērā līdz 2027. gada beigām.

“Vadībai ir lielas ambīcijas atgriezt Nestle tur, kur tā ir bijusi vēsturiski, taču pagaidām uzņēmums ir procesā,” skaidroja Kriss Bekets, patēriņa preču analītiķis uzņēmumā Quilter Cheviot.

Vadības rotācijas

Arī Nestlé ir saskārusies ar vadības satricinājumu periodu. Tās bijušais izpilddirektors Lorāns Freišs tika atlaists septembrī par romantisku attiecību neatklāšanu ar padoto, kas pārkāpa uzņēmuma rīcības kodeksu.

Divas nedēļas vēlāk ilggadējais priekšsēdētājs Pols Bulke atkāpās no amata agrāk nekā plānots, un par viņa pēcteci tika iecelts bijušais Inditex izpilddirektors Pablo Isla.

Pēc Freiša atlaišanas par jauno izpilddirektoru tika iecelts Filips Navratils. Tieši Navratils iepazīstināja ar pārstrukturēšanas iniciatīvu, apgalvojot, ka Nestlé ir jāmainās ātrāk, lai saglabātu konkurētspēju strauji mainīgajā globālajā tirgū. Viņš uzskata, ka “uz sniegumu vērsta domāšana” ir prioritāte, lai saglabātu tirgus daļu.

Taču, neskatoties uz šīm vadības pārmaiņām, uzņēmums ziņoja par spēcīgākiem nekā gaidīts finanšu rezultātiem 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos. Tā organiskie pārdošanas apjomi palielinājās visās galvenajās kategorijās, pateicoties augstākām cenām pamatproduktos, piemēram, Nescafé kafijā, KitKat šokolādē un Maggi gatavošanas līdzekļos.

2025.gada trešajā ceturksnī Nestlé reālā iekšējā izaugsme pieauga par 1,5%, kas ir krietni virs analītiķu prognozēm 0,3% apmērā.

Arī investori pozitīvi reaģēja uz pārstrukturēšanas paziņojumu, Nestlé akciju cenai ceturtdien aptuveni pusdienlaikā pieaugot par vairāk nekā 8%.

Tikmēr uzņēmums saglabā optimismu, prognozējot spēcīgāku organisko pārdošanas apjomu pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gadu.

 

Leave a Comment