Tesla’piektdien straujā rallijā atklāj jaunu tirgus vērtību, kas ir virs 1 triljona dolāru atzīmes, jo tiek sagaidīts, ka izpilddirektora Īlona Maska uzņēmumi saņems labvēlīgu attieksmi ievēlētā prezidenta Donalda Trampa vadībā, pateicoties plašajam atbalstam kampaņas laikā.
Elektrisko automobiļu ražotāja akcijas pieauga par 8,2% līdz 321,22 USD, pirmo reizi vairāk nekā divu gadu laikā palielinot uzņēmuma novērtējumu virs triljonu dolāru atzīmes.
Šonedēļ akcijas pieauga par 29%, palielinot tirgus kapitalizāciju vairāk nekā 230 miljardu dolāru apmērā, kas ir labākais rādītājs kopš 2023. gada janvāra.
“Tesla un izpilddirektors Īlons Masks, iespējams, ir lielākie ieguvēji no vēlēšanu rezultāta, un mēs uzskatām, ka Trampa uzvara palīdzēs paātrināt uzņēmuma autonomās braukšanas tehnoloģijas apstiprināšanu normatīvajos aktos,” sacīja Garets Nelsons, CFRA Research vecākais kapitāla analītiķis.
Miljardieris varētu virzīt uz labvēlīgu regulējumu autonomajiem transportlīdzekļiem, ko plāno Tesla, kā arī likt ASV Nacionālajai ceļu satiksmes drošības pārvaldei atturēties no iespējamām izpildes darbībām, kas saistītas ar Tesla pašreizējo autovadītāja palīdzības sistēmu drošību, aģentūrai Reuters sacīja avots.
Masks ir koncentrējies uz pašpiedziņas transportlīdzekļu tehnoloģijām, atsakoties no plāniem uzbūvēt ekonomisku automašīnu, kuras cena ir mazāka par 30 000 USD. Tomēr attīstības un regulējuma šķēršļi ir aizkavējuši šādu tehnoloģiju komercializāciju.
“Ja Masks var pārliecināt Trampu izveidot federālus autonomo transportlīdzekļu noteikumus, mēs uzskatām, ka tas ir labi automobiļu nozarei, jo mēs domājam, ka uzņēmumi vēlas vienu noteikumu kopumu, nevis katrs štats izstrādā savus,” sacīja Morningstar kapitāla stratēģis Deivids Vistons. Saskaņā ar Forbes reāllaika miljardieru sarakstu Maska bagātība pārsniedza 300 miljardus dolāru.
Tesla akcijas pieauga oktobra beigās pēc tam, kad uzņēmums ziņoja par ceturkšņa peļņas pieaugumu un prognozēja 20% līdz 30% piegāžu pieaugumu nākamgad. Tas jau gadiem ilgi ir bijis pasaulē vērtīgākais autoražotājs, jo Japānas Toyota Motor, Ķīna BYD un citi ievērojami atpaliek.