Itālijas nacionālā lidsabiedrība Alitalia beidzot gatavojas pārtraukt darbību un atlaidīs vairāk nekā 2000 atlikušos darbiniekus. Pēc vairāk nekā 70 gadu ilgas darbības, aviokompānija beigs pastāvēt.
Alitalia jau ilgu laiku bija finansiālās grūtībās, saskaroties ar lieliem zaudējumiem un cīnoties ar konkurenci no zemo izmaksu aviokompānijām. Kaut arī Itālijas valdība vairākkārt mēģināja glābt aviokompāniju, tai neizdevās stabilizēt Alitalia finanses. Līdz ar to daudzi darbinieki ir saskārušies ar neskaidru nākotni, un šo pārmaiņu dēļ daudzi zaudēs darbu, izņemot tos, kuriem būs iespēja pāriet uz ITA Airways.
Itālijas mediji iepriekš ziņoja, ka sarunas par apvienošanos ar Lufthansa ir apstājušās pēc tam, kad Itālijas varas iestādes noraidīja Lufthansa ierosinājumus koriģēt cenu par 41% Alitalia pēcteces ITA Airways akciju.
Itālijas bijušais nacionālā pārvadātājs Alitalia ir sācis procedūras savu atlikušo 2059 darbinieku kolektīvai atlaišanai, arodbiedrībām paziņojuši aviokompānijas administratori.
Šis solis tiek veikts, jo bankrotējušā Alitalia pēctece, ITA Airways saskaras ar šķēršļiem apvienošanās plānos ar Vācijas Lufthansa. Itālijas mediji ziņo, ka sarunas par apvienošanos apstājušās pēc tam, kad Itālijas Ekonomikas ministrija noraidīja Lufthansa ierosinājumus koriģēt cenu 41% ITA Airways akciju.
Lufthansa vēlas turpināt sarunas
Lufthansa apgalvo, ka valdībai piederošā Itālijas aviokompānija zaudētu vērtību tās sliktā snieguma dēļ gada ceturtajā ceturksnī.mLufthansa paziņoja, ka ievēros 2023. gada līguma nosacījumus par ieguldījumu ITA, piebilstot, ka tā “ir parakstījusi nepieciešamo tiesiskās aizsardzības līdzekļu paketi līdz norunātajam termiņam”.
Tikmēr Alitalia, kurai tiek piemēroti īpaši administratīvie pasākumi un virzās uz galīgo likvidāciju, atlikušos darbiniekus plāno atlaist līdz gada beigām. Pēdējie samazinājumi ietver vairāk nekā 1100 stjuartus un 82 pilotus, un tie stājas spēkā janvārī, teikts vēstulē, ko pagājušajā nedēļā administrācija nosūtīja aviokompāniju arodbiedrībām.