Elektrisko transportlīdzekļu uzņēmums BYD ir paziņojis par pagājušā gada rekordpārdošanu, ko veicināja pieaugošais pieprasījums Ķīnā, kā arī valdības tirdzniecības darījumi.
Ķīnas lielākais elektrisko transportlīdzekļu (EV) ražotājs BYD atklāja rekordlielu hibrīdu un EV pārdošanas apjomu visā pasaulē 2024. gadā, ko veicināja augošais iekšzemes pieprasījums, kā arī valdības tirdzniecības programmu panākumi. Automašīnu ražotājs arī piedzīvoja patērētāju intereses pieaugumu gada beigu atlaižu dēļ.
Tas notika, neskatoties uz pieaugošo iekšzemes konkurenci, jo vairāki mazāki Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu ražotāji pastiprināja centienus iegūt lielāku tirgus daļu.
Uzņēmums pārdeva 4,27 miljonus jaunu enerģiju transportlīdzekļu (NEV) 2024. gadā, kas ietver gan akumulatoru elektriskos transportlīdzekļus, gan plug-in hibrīdus. Tas bija par aptuveni 41,26% vairāk nekā tajā pašā periodā pagājušajā gadā, kā arī pārsniedza iepriekšējo mērķi – 3,6 miljonus vienību visam 2024. gadam.
Pasažieru NEV pārdošanas apjoms 2024. gadā sasniedza 4,25 miljonus vienību, kas ir par 41,07% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2023. gadā.
Arī BYD akumulatoru elektrisko transportlīdzekļu (BEV) pārdošanas apjomi pagājušajā gadā pieauga par aptuveni 12,08%, salīdzinot ar visu 2023. gadu, sasniedzot 1,76 miljonus transportlīdzekļu.
Panākt Teslu
Lai gan ASV EV ražotājs Tesla joprojām nedaudz apsteidza BYD akumulatoru elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas ziņā 2024. gadā ar 1,78 miljoniem vienību, pēdējais strauji tuvojas, īpaši ņemot vērā tā straujo izaugsmi pēdējos gados.
Pēdējo mēnešu laikā Tesla ir arī saskārusies ar vairākām problēmām, kas ir veicinājusi citu konkurentu pieaugumu. Tas ietver pārdošanas apjomu kritumu, investoru uzticības samazināšanos un peļņas maržu samazināšanos. Subsīdiju samazināšana, kā arī pašreizējās problēmas ar tādiem produktiem kā Cybertruck ir arī ietekmējis uzņēmumu.
2024.gada aprīlī uzņēmums arī paziņoja, ka atpaliks 10% no saviem darbiniekiem visā pasaulē, jo pieprasījums atpaliek, kas vēl vairāk ietekmēja patērētāju un investoru noskaņojumu.
Ķīnas EV tirgus turpina redzēt spēcīgu izaugsmi
Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu tirgus 2024. gadā reģistrēja stabilu izaugsmi, ko veicināja ne tikai tādi pazīstami spēlētāji kā BYD, SAIC un Geely, bet arī vairāki salīdzinoši jauni un mazāki uzņēmumi, piemēram, Leapmotor, Li Auto un Xiaomi.
Šie mazākie uzņēmumi turpināja nodrošināt spēcīgu konkurenci BYD, kas joprojām pārdod lielāko daļu savu produktu vietējā tirgū. Tomēr citi uzņēmumi, piemēram, Nio un Xpeng, juta pieaugošās konkurences šķipsnu, kad runa bija par saviem pārdošanas mērķiem, lai gan vairāki joprojām redz labu izaugsmi.
Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc Ķīnas EV tirgus joprojām ir tik spēcīgs, ir dažādas subsīdijas, ko valdība sniedz EV ražotājiem. Subsīdijas arī ļauj vairākiem Ķīnas EV ražotājiem pārdot savus produktus par ļoti lielām atlaidēm ES un citās pasaules daļās.
Citi pasākumi, piemēram, valdības tirdzniecības shēmas vecākām dīzeļdegvielas un benzīna automašīnām, arī ir ievērojami veicinājušas EV pārdošanas apjomu. Pēdējos gados ir arī pieaugusi patērētāju interese pāriet uz videi nekaitīgākām tehnoloģijām, jo enerģētikas pāreja kļūst arvien straujāka.
Tomēr nesenie ES tarifi galvenajiem Ķīnas EV ražotājiem, piemēram, BYD, Geely un SAIC, iespējams, īstermiņā varētu nedaudz palēnināt Ķīnas vietējo EV tirgu.