LDz vadītājs jau agrāk bijis iesaistīts miljonu izkrāpšanā no liela uzņēmuma – kā viņš varēja kļūt par LDz vadītāju?

Pašreizējais Latvija dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš caur “Latvijas kuģniecību” ir izkrāpis piecus miljonus dolāru no uzņēmuma “Latmar”. Šāds Londonas tiesas apelācijas spriedums liecina par esošā LDz vadītāja «augstajiem» biznesa un reputācijas standartiem.

Kad 2010.gada decembrī notika izmaiņas “Latvijas kuģniecībā” un kontroli pār “Latmar” pārņēma “Vitol Group”, atklājās krāpšanas shēma — izmantojot viltus konsultācijas līgumus ar ārzemju firmām, no “Latmar” izkrāpti aptuveni pieci miljoni ASV dolāru.

“Drīz pēc šī atklājuma Bērziņš, kurš bijis atbildīgs par viltus līgumu noformēšanu, ar saviem līdzgaitniekiem tika atlaisti no darba “Latvijas kuģniecībā”.

“Latmar” vērsās Londonas tiesā pret 11 fiziskām un juridiskām personām, to skaitā arī Edvīnu Bērziņu. Pēc Londonas tiesas sprieduma arī Jūrmalas tiesa nolēma atzīt spriedumu un lika Bērziņam atmaksāt “Latmar” ārzemju tiesāšanās izdevumus 145 000 mārciņu apmērā.

Runa Bildes jau ziņoja, ka Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) izteicis neuzticību  LDz valdes priekšsēdētājam Edvīnam Bērziņam kā arī diviem valdes locekļiem – Ainim Stūrmanim un Aivaram Strakšam. Ministra uzticību izpelnījies vien Ēriks Šmuksts. Tāpat Linkaits vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB). Ministram ir aizdomas par to, ka uzņēmumā notikusi mantas izsaimniekošana un koruptīvi darījumi.

Bērziņš mēģināja taisnoties mediju telpā, ka šāda ministra rīcība esot nepamatota. E. Bērziņš šo lietu un jaunos  faktus par izsaimniekošanu Latvija kuģniecībā komentējis nav… Atgādinājumam – E. Bērziņš par Latvija dzelzceļa vadītāju tika iecelt laikā, kad Satiksmes ministrs bija ZZS pārstāvošais un A. Lembergam pietuvinātais Uldis Augulis.

Leave a Comment