Mercedes nākamajos gados ir atklājis plānus ievērojami samazināt izmaksas par vairākiem miljardiem eiro. Tomēr konkrēta informācija par to, kā šīs izmaksas tiks samazinātas un kuras vietas tiks ietekmētas, vēl nav detalizēti aprakstītas.
Mercedes-Benz ir paziņojis, ka samazinās izmaksas par vairākiem miljardiem eiro gadā, vēsta vācu laikraksts Handelsblatt. Uzņēmums nav norādījis, kā tieši šīs izmaksas tiks samazinātas. Sīkāka informācija par iespējamo darba vietu zaudēšanu, kā arī informācija par to, kuras nodaļas vai vietas varētu tikt ietekmētas visvairāk, arī nav atklātas.
Tomēr, visticamāk, lielākā daļa uzņēmuma vācu darbinieku spēs saglabāt savu darbu, pat ja šie izmaksu samazināšanas pasākumi tiks īstenoti. Tas galvenokārt ir saistīts ar Mercedes-Benz politiku, kas pazīstama kā “Zusi 2030”, kas aizsargā darbiniekus no obligātās atlaišanas līdz 2029. gada beigām.
Iepriekš citi laikraksti, piemēram, Stuttgarter Nachrichten un Stuttgarter Zeitung, ziņoja, ka Mercedes-Benz augstākā vadība konferences sarunā atbalstījusi stingrāku taupības pasākumu ieviešanu.
Šāds lēmums pieņemts, uzņēmumam turpinot cīnīties arvien konkurētspējīgākās un nenoteiktās globālās autobūves nozarē. Mercedes-Benz ir dalījies, ka par prioritāti uzskata ilgtspējīgas efektivitātes palielināšanu, lai varētu saglabāt finansiālu stabilitāti.
Uzņēmums arī atklāja, ka tas jau ir ievērojami ietaupījis uz fiksētajām izmaksām, kas ir bijusi priekšrocība pašreizējā nestabilajā tirgus situācijā un ka tas turpinās ievērot šo stratēģiju.
Oktobrī Mercedes-Benz grupa arī publiskoja savus trešā ceturkšņa (3. ceturkšņa) ieņēmumus. Grupas ieņēmumi gada trešajā ceturksnī sasniedza 34,5 miljardus eiro, kas ir par -6,7% mazāk nekā 2023. gada tajā pašā ceturksnī.
Neto peļņa 2024. gada trešajā ceturksnī bija 1,72 miljardi eiro, kas ir par -54% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā ceturksnī. Koriģētā peļņa pirms procentiem un nodokļiem 2024. gada trešajā ceturksnī bija 2,5 miljardi eiro, kas ir par -48% mazāk nekā 2023. gada attiecīgajā periodā.
Mercedes-Benz Group AG galvenais finanšu direktors (CFO) Haralds Vilhelms uzņēmuma tīmekļa vietnē par 2024. gada 3. ceturkšņa peļņu sacīja: “3. ceturkšņa rezultāti neatbilst mūsu ambīcijām. Tomēr Mercedes-Benz turpina radīt stabilas naudas plūsmas pat grūtos laikos. Mēs piesardzīgi raugāmies uz tirgus attīstību nākotnē, un mēs pieliksim visas pūles, lai turpmāk palielinātu efektivitāti un uzlabotu izmaksas visā uzņēmumā.”
Šie neapmierinošie skaitļi galvenokārt bija saistīti ar Ķīnas pieprasījuma pastāvīgo vājumu, jo patērētāji joprojām ir piesardzīgi attiecībā uz lieliem pirkumiem, pieaugot dzīves dārdzībai un pieaugošajai ģeopolitiskajai nenoteiktībai.
ES nesenais lēmums noteikt augstākus tarifus Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem pēc apsūdzībām, ka Ķīnas valdība, kā ziņots, subsidē EV ražotājus, arī ir izraisījis lielākas bažas par Ķīnas atbildes pasākumiem pret Mercedes-Benz darbību valstī. Tas savukārt ir vēl vairāk mazinājis pieprasījumu pēc zīmola Ķīnā.
Elektrisko transportlīdzekļu pieprasījuma samazināšanās ir skārusi arī Mercedes-Benz EV, ko izjūt arī citi Vācijas automobiļu ražotāji, piemēram, Audi un Volkswagen.