Stellantis un CATL gaidāms akciju kāpums, pēc kopīgas apvienošanās EV akumulatoru projektā

Eiropas automobiļu marķieri cīnās, lai neatpaliktu no Ķīnas līdziniekiem elektrisko automobiļu jomā, kas ir galvenais zaļās pārejas pīlārs, ko ES īsteno, lai līdz 2035. gadam ieviestu tikai elektriskos transportlīdzekļus.

Ķīnas elektrisko akumulatoru gigants CATL un automašīnu ražotājs Stellantis ir paziņojuši, ka plāno būvēt lielu akumulatoru rūpnīcu Spānijas ziemeļos. Partneri teica, ka rūpnīca atradīsies Saragosā un sāks ražot litija dzelzs fosfāta baterijas līdz 2026. gada beigām.

Kopuzņēmums ir ieguldījums 4,1 miljardu apmērā, teikts viņu paziņojumā. Iekārta plāno radīt oglekļa neitrālu produktu, acīmredzot, izmantojot Spānijas plašās saules, vēja un ūdens enerģijas piegādes.

Paziņojums nāk pēc tam, kad CATL un Stellantis 2023. gada novembrī vienojās sadarboties akumulatoru ražošanā, lai palīdzētu būvēt elektromobiļus Eiropā. Eiropas rūpnīcās Vācijā un Ungārijā.

Darījums noslēgts dienu pēc tam, kad Spānijas premjerministrs Pedro Sančess Madridē tikās ar CATL priekšsēdētāju Robinu Zengu. Spānija ir otrajā vietā Eiropas Savienā uzreiz aiz Vācijas saražoto automašīnu skaita ziņā.

Eiropas automobiļu ražotāji cieš no mazāka elektrisko automobiļu patēriņa

Eiropas automobiļu marķieri cīnās, lai neatpaliktu no Ķīnas līdziniekiem elektrisko automobiļu jomā, kas ir ES īstenotās zaļās pārejas galvenais pīlārs. ES 27 dalībvalstis nevarēs ražot iekšdedzes automašīnas pēc 2035. gada.

ES, tāpat kā ASV, piemēro tarifus no Ķīnas importētajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, lai palīdzētu aizsargāt vietējos ražotājus un mudinātu Ķīnas automobiļu ražotājus pārcelt ražošanu uz Eiropu un radīt vietējās darbavietas.

CATL un citi Ķīnas akumulatoru ražotāji ir tālu priekšā elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru ražošanas kritiskajā jomā. Northvolt, Eiropas lielā cerība panākt izlīdzinājumu, pagājušajā mēnesī iesniedza bankrota pieteikumu.

Stellantis cita starpā ietver Chrysler, Citroen, Dodge, Jeep, Peugeot, Fiat, Opel un Alfa Romeo zīmolus. Un uzņēmums ar cerību skatās uz jauno projektu, jo tas varētu padarīt Stellantsi “daudz pašpietamāku”.

 

Leave a Comment