Chrysler mātesuzņēmums Stellantis iesniedza federālo prasību pret United Auto Workers (UAW), apgalvojot, ka arodbiedrība ir pārkāpusi tās līgumu, draudot streikot saistībā ar uzņēmuma plānoto investīciju kavējumiem.
Automobiļu ražotājs ceturtdien iesniedza prasību, lūdzot ASV Kalifornijas Centrālā apgabala apgabaltiesu atzīt, ka UAW 230 vietējās arodbiedrības Losandželosas nodaļas lēmums rīkot balsojumu par streika atļaušanu pārkāpj pagājušajā rudenī noslēgtā līguma noteikumus.
Stellantis cenšas panākt, lai UAW un vietējā arodbiedrības nodaļa būtu atbildīga par iespējamiem ieņēmumu zaudējumiem un citiem zaudējumiem, kas varētu rasties, ja streika dēļ tiktu zaudēta ražošana.
Ceturtdien UAW biedru vairākums Stellantis Losandželosas detaļu izplatīšanas centrā Losandželosā nobalsoja par streika atļaušanu, ja uzņēmums un arodbiedrība nespēs atrisināt strīdu par plānotajām uzņēmuma investīcijām.
UAW prezidents Šons Feins ir paziņojis, ka uzņēmums ir pārkāpis līgumu, atkāpjoties no investīciju saistībām, taču uzņēmums apgalvo, ka investīcijas vienmēr bija atkarīgas no tirgus apstākļiem un kopš līguma parakstīšanas ir palēninājies pieprasījums pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem.
“UAW rīkojās negodprātīgi, neievērojot šo formulējumu, iesniedzot fiktīvas sūdzības un sasaucot balsojumu par streika atļaušanu, lai izdarītu spiedienu uz Stellantis, lai turpinātu plānotās investīcijas,” uzņēmums norādīja prasībā.
Fains piektdien UAW biedriem nosūtītajā e-pasta vēstulē norādīja, ka Stellantis vadība ir “izvērsusi visaptverošu dezinformācijas kampaņu, mēģinot mūs iebiedēt un maldināt par mūsu tiesībām pilnvarot arodbiedrību sasaukt streiku”.
Prasību un citus uzņēmuma soļus viņš nosauca par “izmisīgām darbībām” un piebilda, ka arodbiedrības juristi ir “pilnīgi pārliecināti par mūsu tiesībām streikot”.
Fains apgalvoja, ka Stellantis izpilddirektors Karlos Tavares vēlas veikt krasus samazinājumus uzņēmuma nepietiekami veiksmīgajā darbībā ASV.
“Mēs nesēdēsim mierā un neskatīsimies, kā šis uzņēmums pārkāpj mūsu vienošanos un apdraud mūsu darbavietas, mūsu rūpnīcas un mūsu kopienas. Mēs esam vienoti un pretojamies. Mēs darīsim visu, kas nepieciešams, lai izpildītu mūsu līgumus un aizsargātu amerikāņu darbavietas,” sacīja Fains.
Stellantis 2023. gadā līguma ar arodbiedrību ietvaros piekrita ieguldīt 1,5 miljardus ASV dolāru Belvideres montāžas rūpnīcā Ilinoisas štatā, lai līdz 2027. gadam ražotu jaunus vidēja izmēra kravas automobiļus. Tā bija daļa no 19 miljardu ASV dolāru kopējiem automobiļu ražotāja investīciju plāniem.
Stellantis augustā atzina, ka ekonomikas apstākļu dēļ atliek dažas no investīcijām, bet paziņoja, ka “stingri turas pie savām saistībām”.
Enerģētikas departaments jūlijā paziņoja, ka plāno piešķirt Stellantis 334,8 miljonus ASV dolāru slēgtās Belvideres montāžas rūpnīcas pārveidošanai, lai tā varētu ražot elektromobiļus, un 250 miljonus ASV dolāru Indiānas Transmisiju rūpnīcas Kokomo pārveidošanai, lai tā varētu ražot elektromobiļu komponentus, bet norādīja, ka šie piešķīrumi vēl nav galīgi.